Dagens trams. Jag har många gånger funderat på ifall den bild man har av människor som man 'känner' över nätet verkligen stämmer eller inte. Jag har iallafall oftast en väldigt klar bild framför mig om hur man föreställer sig personen i fråga.
Om det nu är någon som tänker som jag, skulle det vara kul att höra era bilder av andra på wF och eventuellt hur de har ändrats iochmed en wF-träff eller liknande. Jag börjar:
@nders
Han är nog ganska lång och ser trött ut, jobbar nog ganska mycket och tittar en del på TV. Har en datorhörna hemma som troligtvis är ganska välstädad.
:stefan:
Var längre än jag trodde, plus att han hade skägg. :o Jag förväntade mig ett studentglin utan dess like.
Erik Juhlin
Skulle sitta framför datorn 24/7/365 och vara en obotlig perfektionist. Och jag hade rätt. ;) :OO
sgtpepper
Ganska kort, fräknig, pottfrisyr och fyrkantiga ögon, med en t-shirt som det står 'Java makes me happy' på. ;) Skämt åsido, jag tror den där luven är en sjuhelsikes partynisse längst in bakom alla sarkastiska kommentarer. Klär sig bara i svart.
Rikard
Rikard var för mig en 45-årig hyperseriös gammal IT-räv som smög omkring i kälvattnet för alla stora bolag. Den bilden har ändrats en aning nu.
LarsG
LarsG finns egentligen inte. Ingen har någonsin sett honom och kommer troligtvis aldrig att göra det heller, då han är bosatt i en bunker någonstans i SQL-land. :p
Ungefär så här har jag sett nedanståeende medlemmar innan motsatsen bevisas/bevisades.. :e
@nders
Kort man i 30´års åldern med hutlöst mycket skägg i ansiktet, kunskapen sitter i skägget(!?!?).
Rabblar flytande objektvariabelskaraktärer på söder-mål, garvar mycket och svingar bägare så ofta det går.
bassebhu
Välklädd snubbe med välansade pollisar och på tok för mycket brudar i hjärnan.
CyberPet
Sprallig blondin med flätor och fräknar..
Dryden
Myskille som hellre går omrking i ljusa mysbyxor och vita tubsockor än kostym och lågskor.
Diskar alltid direkt efter maten och har snyggt och rent hemma i lägenheten.
Jarvklo
Lugn och harmonisk man i grå/gula kläder med skön humor, välansat skägg, kaffekoppen i näven och stora svarta brillor på näsan.
Jojoxx
Jag ser hacker-mogulen Kim Schmitz framför mig...
#L#
Kort fjortis med Muhammed Ali-ego.
LarsG
Stor gråvit burk med blinkande lampor och mycket ram-minne för snabb hantering och presentation av svar..
Okkido
"Värsting-brat" med bakåtslickat hår och bred skånska och rolig humor.
SirPeter
Lång och ranglig tonåring med finnar i pannan och de allra senaste tekniska prylarna nedstoppat i ryggsäcken..
Vide
Lång, knubbig man i 30-års åldern med långt hår, mustacsh och glasögon.
Hoppas ingen tar illa vid sig nu, om så är fallet vill jag redan nu be om ursäkt för detta.
sgtpepper
Ganska kort, fräknig, pottfrisyr och fyrkantiga ögon, med en t-shirt som det står 'Java makes me happy' på. Skämt åsido, jag tror den där luven är en sjuhelsikes partynisse längst in bakom alla sarkastiska kommentarer. Klär sig bara i svart.
Helt rätt, förutom att jag är ganska lång (1.89), inte har fräknar, inte mig veterligen har fyrkantiga ögon, sällan bär T-shirts med geek-tryck och inte har någon frisyr alls knappt (hello mister trimmer) :).
Jag klär mig gärna i svart dock, men inte uteslutande, så man kan väl säga att du hade ungefär 12% rätt :e.