webForumDet fria alternativet

Dagens Bild (del 2)

587 svar · 24 797 visningar · startad av CyberPet

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Nu gjorde jag brytningen, när webForum startat upp på nytt. Den gamla tråden är givetvis tillgänglig för att titta på men vi fortsätter här då den var nära 30 sidor lång.

Fortsätt posta bilder!

LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Får inte trådar överskrida en viss gräns nu längre? :o :q

SöderlundMedlem sedan juli 20031 505 inlägg
sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Två foton från Norge, där jag precis tillbringade 200 härliga mil:

Varning för kossor:

1 500 meter över havet:

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Jag gillar verkligen kon! :)
Eld i berget!
Humla på solros.

SöderlundMedlem sedan juli 20031 505 inlägg

Kon var kanon :)
För att jämna ut djurbeståndet lite så får det bli ett par hästar
Häst
Häst igen, tyvärr så blev öronen en aningen avklippta x(

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Verkligen bra inledning på tråden! :bire

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Varför heter det Dagens bild? :q

Min teori om "Dagens bild" bygger på två olika anledningar.

- "Dagens bild", något som man har fotoat idag.
- "Dagens bild", en bild som man fotat vid vilket tillfälle som helst men som man just idag vill slå ett extra slag för.

Förresten så är jag nog för lite regler i den här tråden så att den inte växer så fruktansvärt lavinartat som den gamla tråden gjorde. Visst är det trevligt med massor av foton men jag anser nog att man borde hålla sig till ett inlägg om dagen, annars blir det efter inte alls lång tid ohållbart att leta inlägg och gamla foton i tråden.
Hur många foton man väljer att posta i varje inlägg (=per dag) är upp till var och en men vanligt sunt förnuft säger nog att man kanske bör sätta en gräns på runt fem foton eller liknande. Ett liknande system finns på Fotosidan.se där vanliga gratismedlemmar inte får posta mer än ett nytt foto per vecka.

I korthet alltså:
- max ett inlägg per dag och användare.
- max fem foton per inlägg.

Vad tror ni?

TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Bra idé Dryden

Tråden blir överskådlig och lite som ett wF-album med färre bilder. Kanske bör vi också anstränga oss lite för att förnya oss själva inför varje nytt inlägg så att bildutbudet och motivvalen blir så varierande som möjligt.

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Låter vettigt.

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Kanske inte dagens, men väl gårdagens bild ;) Bilden är orörd annat än med lite USM, den blev lite mörk eftersom någon *host* glömde ändra exponeringskompensationen åt rätt håll, den har jag vanligen har på -1/3 (och som råkade hamna på -2/3 för den bilden) :OO :x

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Passade på att ta lite bilder när jag skruvade isär datorn.
Fråga mig inte vad bilden föreställer för det har jag ingen aning om. :o

dator.jpg
rozieMedlem sedan dec. 2002797 inlägg

Dryden skrev:

- "Dagens bild", en bild som man fotat vid vilket tillfälle som helst men som man just idag vill slå ett extra slag för.

Förresten så är jag nog för lite regler i den här tråden så att den inte växer så fruktansvärt lavinartat som den gamla tråden gjorde. Visst är det trevligt med massor av foton men jag anser nog att man borde hålla sig till ett inlägg om dagen, annars blir det efter inte alls lång tid ohållbart att leta inlägg och gamla foton i tråden.
Hur många foton man väljer att posta i varje inlägg (=per dag) är upp till var och en men vanligt sunt förnuft säger nog att man kanske bör sätta en gräns på runt fem foton eller liknande. Ett liknande system finns på Fotosidan.se där vanliga gratismedlemmar inte får posta mer än ett nytt foto per vecka.

I korthet alltså:

Vad tror ni?

bra med begränsningar iofs... men om man bara får lägga ett inlägg per dag så kan man ju inte kommentera andras bilder... :(

eller räknade du inte kommentarer som inlägg?

nya bilder.. samma frågeställning som innan - är regnbågen finast med liten bländare eller stor?
http://member.webforum.nu/4712/LR_PICT0005.JPG
http://member.webforum.nu/4712/LR_PICT0011.JPG

rozie skrev:

bra med begränsningar iofs... men om man bara får lägga ett inlägg per dag så kan man ju inte kommentera andras bilder... :(

eller räknade du inte kommentarer som inlägg?

Jag syftade på fotopostningar och så länge tråden inte tramsas sönder med meningslösa inlägg så är jag nöjd. :)

Dagens bild ja, jag skickar en favorit i repris. :)

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Dryden skrev:

Jag syftade på fotopostningar och så länge tråden inte tramsas sönder med meningslösa inlägg så är jag nöjd. :)

Dagens bild ja, jag skickar en favorit i repris. :)

Vilken härlig bild! :e

Jag frågade om regler eftersom jag inte har en digitalkamera(*) så kan jag aldrig presentera bilder från samma dag.

* Egentligen har jag det, men den kräver USB-kontakt i datorn för att föra över bilderna och DET har jag inte... :(

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag har faktiskt "gjort" några liknande bilder. Väldigt kul(och lätt)! :)

Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Dryden skrev:

I korthet alltså:

Vad tror ni?

Det var en väldigt dålig regel tycker jag! :e :stud ;)

Lofberg skrev:

Får inte trådar överskrida en viss gräns nu längre? :o :q

Jodå, men jag tycker nog man kan dela av dem då det var 30 sidor och lite jobbigt att gå igenom alla sidor.

När det gäller regler för Dagens bild, så har det väl inte riktigt funnits några. Men jag tycker nog det kan vara en idé att hålla sig till en bild per dag och hålla kommentarerna strikta och inget trams.

Eventuellt skulle man kunna posta en bild i ett nytt inlägg om man vill ha kritik.

Jag tror vi fortsätter denna diskussion i den tråd som Web-Tor skapade kallad Bildkritik

140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)