webForumDet fria alternativet

Ignore

Om webForum

12 svar · 414 visningar · startad av PeW

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg
Frågan#1

Man kan som bekant välja att sätta andra till ignore. Dvs alla deras inlägg blir dolda (vad det gäller innehållet). Men om någon annan som man inte satt till ignore, citerar den som man satt som ignore blir det ju plötsligt synligt vare sig man vill det eller ej.

Tycker att om det ska finnas en ignorefunktion, så ska samtliga rader från denne bli dolda. Dvs ivf när citatet är satt med [ citat=****] borde det gå att via ignorefunktionen dölja även citatet.

I annat fall är funktionen lite bortkastad då det förmodligen är just sånt som citeras från vederbörande som man vill slippa se ;)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Men då får du ju istället ett svar på något som du inte har aning om vad det är, det skulle väl bli rätt förvirrat?

Inte nödvändigtvis, om det istället framträder samma text i citatet som i inlägget. Isf kan man lätt hoppa över även svaret till citatet.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Undrar om det inte blir lite överdrivet...

Man kan ju rätt lätt ta bort det själv :i

Skulle man missa det så kan man ju alltid redigera tills det blir rätt...

obelix skrev:

Undrar om det inte blir lite överdrivet...

Man kan ju rätt lätt ta bort det själv :i

Skulle man missa det så kan man ju alltid redigera tills det blir rätt...

Eh?
Nu var det ju inget man själv skriver som saken gällde. Det finns en färdig funktion om att man kan sätta valfria medlemmar som ignore och då var min fråga om det inte går att få det riktigt ignore och inte bara lite grann. ;)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Frågan är ju också hur man ska lösa det rent tekniskt.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Är väl inte så värst svårt?
Bara kolla om namnet i

xxxx skrev:

är med på ens ignore-lista. Isåfall, skriv inte ut citatet.

Precis så jag tänkte, Gein.
Det borde inte vara svårare eller mer resurskrävande än vad det redan är då jag antar att nån form av lista traverseras och att det vid matchning görs ett 'special case' ;)

Få se om en utvecklare kan tänka sig ha ett bra svar?

*Brimba, SPiN - se hit! :)

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Ligger en poäng i det... själv hade jag tidigare väldigt liten förståelse för att det ens fanns en sådan funktion, att ignorera någon, men nu efter senaste tidens alla möjliga idiotiska inlägg så känns den ganska användbar...

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag skulle kunna ta en titt på det, har semester nu... Har haft mycket att göra privat här i ett par veckor, så jag har mycket på väntelistan. Titten kommer alltså att ske om ett bra tag, inte nu och inte i morgon. :o

Ok! Sätt upp det som 'prioritarie' :)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Det kan ju inte jag göra, det får Brimba eller Kjelle bestämma - om det ska vara pritoriterat. Vi har rätt stora saker på gång, så det blir inte prio etta ivf. ;)

Oki... det är ju ingen kris direkt men kanske något att tänka på om man ändå är där och pillar med 'systemet' ;)

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)