webForumDet fria alternativet

Now playing

Om webForum

14 svar · 526 visningar · startad av spango

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg
Frågan#1

förekommen anledning lägger jag nu in ett förslag om att lägga till en "now playing"-ruta* av samma slag som finns på UM:s forum. Jag antar att man ska vara inloggad för att den ska synas, så jag bifogar lite bilder...

*) Det får väl bli en fråga för språkforumet vad vi ska översätta med. "Spelar nu"? "Lyssnar på"?

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Personligen ser jag ingen direkt anledning till det. Visst, det är alltid kul med nya funktioner. Men med tanke på att wF går allt segare och segare (känns så ivf), så tycker jag det är onödigt att implementera en sådan funktion. Hur många skulle använda den ändå? Men det är som sagt bara mina personliga åsikter.

Vidare tips: För att inte förstöra den ganska clean designen här på wF (som jag uppskattar, UM är ett grafiskt missfoster ibland) skulle en tänkbar lösning kanske bli så här:

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag kan inte annat än hålla med Peeer, känns som en helt onödig funktion.

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

webForum är i förstahand ett forum för IT-intresserade. Jag ser inte att den här funktionen skulle gynna något av de forum som finns under "Webbrelaterat" eller "Os & Program". Men jag kan hålla med om att det är en bra funktion för andra forum!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Möjligtvis att det vore en sak att ha i forumet Musik & Media, i övrigt är det fullkomligt ointressant vad som spelas hemma hos den som postar ett inlägg.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Så kan vi ha en "Now coding" i programmeringsforumen och en "Now eating" i Mat och Dryck!

Eller så funkar "Now tramsing" i cafét eller "Now tipsing about now-things" i tips och förslag. §jr

--

Jag förstår din tanke spango, det hade varit kul eftersom jag är musiknörd, men för att se till allas intressen så är det kanske fel forum.

Brimba skrev:

webForum är i förstahand ett forum för IT-intresserade.

Hur motiverar detta t.ex. avatarer och signaturer?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Avatarerna och signaturerna är uppbygda med hjälp av ettor och nollor.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

spango skrev:

Brimba skrev:

webForum är i förstahand ett forum för IT-intresserade.

Hur motiverar detta t.ex. avatarer och signaturer?

Det är väl för att göra forumet aningen mer personligt. Sen behöver man ju inte överdriva ;)
[ironi]Kan vi inte skaffa matsedlar också så vi ser vad folk äter varje dag[/ironi]

Jag vet ;)
Jag ville bara peka ut inkonsekvensen i argumentet :p

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Rikard skrev:

Med tanke på att musik idag oftast distribueras i digital form, är detta ett bra skäl till även denna föreslagna finess. ;)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

UlfT skrev:

Rikard skrev:

Med tanke på att musik idag oftast distribueras i digital form, är detta ett bra skäl till även denna föreslagna finess. ;)

Det var som fan!? :q :o

Betrakta förslaget som irrelevant.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=80530

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Rikard skrev:

Vilket även all funktionalitet är. Vad det gäller att slöa ned eller ej, så beror det helt på implementationen. Dvs hur utvecklaren valt att göra / kunde göra.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)