webForumDet fria alternativet

Vart försvann "vilken låt lyssnar du på nu?"

Småprat

21 svar · 735 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

Borde ha "stickified" dendär tråden, den var kul.

P.S.
Electrix Six - Danger, Danger! High Voltage!

EDIT:
Nåja, hittade den, hmm, tja vi kan väl skita i det då.

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag tycker att den ballade ur helt. Lika bra att den är stängd.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ballade ur på vilket vis? Den gjorde väl ganska exakt vad som var menat med den, bortsett från att vissa blev avundsjuka på de som lyssnar mycket på musik eftersom deras inläggsräknare tickade på något snabbare. :OO

det här forumet finns det en liten specialtillagd "Now playing"-ruta man kan fylla i när man skriver ett inlägg. Kanske kunde vara något?

NP: Burzum » Frijos goldene Tranen

Många gillar inte när trådar spammas konstant av samma användare. Jag tror att det var något åt det hållet som tråden råkade ut för. Syftet var knappast att man skulle lägga ett inlägg varje gång MP3-spelaren bytte låt. :OO

Och ja, jag vet att jag själv är lite skyldig till spammandet men jag kom på att jag hade ett liv och la ner den verksamheten. ;)

Ah. Jag förstår. Det fina är dock att man faktiskt kan låta bli att läsa trådar, precis som t.ex. jag låter bli att läsa trådar som denna.

NP: Anaal Nathrakh » When Humanity is Cancer

spango skrev:

Ah. Jag förstår. Det fina är dock att man faktiskt kan låta bli att läsa trådar, precis som t.ex. jag låter bli att läsa trådar som denna.

Det är sant och den tråden ger inte heller jag särskilt mycket för.
Dock verkade ju låt-tråden intressant ända tills den blev sönder spammad. Hade den inte blivit det så hade den säkerligen varit öppen idag.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Detta evinnerliga gnäll. ;)

"På det här forumet finns det en liten specialtillagd "Now playing"-ruta man kan fylla i när man skriver ett inlägg. Kanske kunde vara något?"

Varför föreslår du inte det i tips och förslag Spango
Jag tycker att det var ett bra förslag

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Man kan störa sej på att detta "spammande" tar arbetskraft från servern utan att läsa tråden.

Jag lyssnar i.sf på lady in red
och den är banne mig bra. ;)

Den tråden borde öppnas igen för nu är det MUSIK. :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ingrid skrev:

Den tråden borde öppnas igen för nu är det MUSIK. :)

Det räcker inte med 306 inlägg? ;)

Tydligen inte. :)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Ingrid skrev:

Många gillar inte när trådar spammas konstant av samma användare. Jag tror att det var något åt det hållet som tråden råkade ut för. Syftet var knappast att man skulle lägga ett inlägg varje gång MP3-spelaren bytte låt.

Lofberg skrev:

Ingrid skrev:

Många gillar inte när trådar spammas konstant av samma användare. Jag tror att det var något åt det hållet som tråden råkade ut för. Syftet var knappast att man skulle lägga ett inlägg varje gång MP3-spelaren bytte låt.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Jag lyssnar på "song X" med gruppen "No Life" - om någon undrade.. :p

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Ser inte så ut...

Lofberg skrev:

Ingrid skrev:

Vissa trådar går tydligen bra att "spamma", andra inte. Eftersom det är det stående rådet från staff i "Tips och förslag" tar jag nu eget initiativ:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=80530

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Inte för att vara sån, jag har ju postat i alla de där trådarna själv, men man kanske borde se till innehåll i trådarna också. Det pågår faktiskt en konversation i t.ex. wF-baren, folk snackar och har kul, lär känna varandra osv. Om det sedan tramsas en del, visst, det är fortfarande en konversation.

En tråd som "Vad lyssnar du på?" och en medlem som har mer än 300 inlägg i denna tråd, bör räknas som spam, då dessa inlägg egentligen inte överhuvudtaget skapar någon slags konversation / förmedling, mer än att visa vilken fil som ligger i dennes playlist. Att skriva ett inlägg per besök; som Spango säger, är ju en bra idé. Det är när medlemmar (läs Ingrid) inte har något bättre för sig än att skriva inlägg för att ticka på räknaren som det går överstyr.

Jag tycker Spangos förslag om en Playlistvisare verkade som en bra idé.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)