webForumDet fria alternativet

Samordnad attack mot internet i helgen

Datasäkerhet

27 svar · 1 518 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

http://www.idg.se/ArticlePages/200307/03/20030703085711_CS/20030703085711_CS.dbp.asp

Hur omoget är inte detta på en skala x( Bara hoppas att dom inte kommer så långt. Förstår inte meningen med detta larv....

Medlem sedan juli 2002252 inlägg

Jävla små scriptkiddies som inte har något bättre för sig, kan de aldrig gå utanför dörrn och möta den riktiga världen nångång istället för att leva i deras asociala cybervärld?

Stör mig starkt på dem.

Medlem sedan aug. 200290 inlägg

Webb-hotellet.com får plötsligt en bortförklaring.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Riktiga nollor. Förstår inte meningen med sånt här!

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Bra sätt att få folk installera patchar och se över sin säkerhet.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Att folk inte har bättre saker för sej x(

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Kan ni tänke er samma sak i ett annat sammanhang?
6000 småtjuvar sammlas på ett köpcentrum. Den som lyckas snatta mest och slå ner flest pensionärer vinner. :l

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Nickemannen skrev:

Bra sätt att få folk installera patchar och se över sin säkerhet.

Det finns ändå bättre sätt att göra det på :OO Detta sätt är ju enbart korkat

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Ja jösses, :OO. Dumma småungar. :(

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Så jävla meningslöst! :l :x

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

Det finns idioter. :l

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Tycker ändå att det är bra att beroendet av osäkra servrar ifrågasätts. Dvs att även om man stoppar huvudet i sanden och kräver att 'busarna' erhåller nackskott så finns fortfarande osäkerheten med internet kvar. Det borde ses som värre om det vore exempelvis terrororganisationer som hackade sönder infrastukturer m.m.. (de lär inte röja sig i en underground-chatt ivf).
Så idioter eller ej. Det har ett syfte och istället för att hytta nävarna kan man ju se över sina system - eller?

Jag tror knappast att deras syfte är att alla webbplatser runt om i världen ska bli säkrare.

r/ läste De och inte Det
Det jag menar är det finns andra sätt att få folk uppmärksammade på att säkra sina servrar än att hacka sönder dom.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Nej deras syfte kanske inte är det, men det här är ju en risk som finns och som alla risker bör dessa uppmärksammas och åtgärdas. Det skulle aldrig gå att få ett robust internet med endast lagar och moral.

Mitt inlägg är inget försvarstal för 'Defacers Challenge', men det känns lite som om trenden är att man bara vill arkebusera busarna och sen återgå till struts-förfarandet. Mao kommer såna här dumheter alltid finnas så länge det finns en marknad för det.

Nej, visst jag håller med dej! Det är bra att folk uppmärksammar säkerheten i deras nät, men det är synd att det måste bli 'tack vare' detta.

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Tycker att sånnt är lite kul faktiskt (vad ni andra än säger ;) ). Faschinerande... men jag fattar inte hur en enda person skulle lyckas att sabba 6000 websidor?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

De sista idioterna är inte födda ännu. Jag är på samma linje mrhaze i början av tråden.

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag tror dom redan börjat.

Jag har fått minst 10 st som försökt men följande på min server: "GET /scripts/nsiislog.dll" och det ska tydligen vara någon bug i IIS.

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

> Det jag menar är det finns andra sätt att få folk
> uppmärksammade på att säkra sina servrar än att hacka
> sönder dom.

Tyvärr funkar inte de andra sätten. Ballou och Dvdnorden är de senaste exemplen på det, och det är tråkigt nog vanligt förekommande att folk inte bryr sig bara för att man säger till. Jag nöjer mig dock med att "hänga ut" företagen som inte fixar sina system:

http://www.tydal.nu/se/security/getText.phtml?issue012

Medlem sedan juni 20037 inlägg

m_soderlund skrev:

Ja jösses, :OO. Dumma småungar. :(

Jepp, håller med. Tror inte att de fattar vad de ställer till med!

:( :(

Förövrigt tycker jag inte att det är en valid anledning att hacka bara för att visa på svagheter i diverse system. Jag tror mer det är ett svepskäl för att ställa till det för många företag och privatpersoner.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)