webForumDet fria alternativet

matteforum?

Om webForum

12 svar · 585 visningar · startad av P

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg
Frågan#1

Tycker jag låter som en bra ide!

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Du blir väll den som postar mest där... :p

Men jag tycker det låter bra för vi som studerar kan ju behöva hjälp ibland..

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag tycker också att ett matteforum kan vara en bra idé, det dyker upp matterelaterade trådar ganska regelbundet.

Men, det behövs väl en moderator också? Jag har ett förslag. :e

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Eftersom nio av tio trådar som handlar om ämnet postas av medlemmar som är för lata för att göra sin läxa själva så vore det väl isf bättre med ett forum för läxhjälp.

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Piiip skrev:

Du blir väll den som postar mest där... :p

tsss har postat max 3 mattetrådar!

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Även om jag tycker att det är lite vid sidan av vad wF egentligen står för så tycker jag att ett läxhjälpforum vore ganska bra. Det händer väl att man behöver hjälp med något lurigt, och att då kunna posta frågan här vore ju onekligen praktiskt.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Matte är ju ganska relevant för wF också, eftersom programmering bygger på logiskt tänkande. Jag har läst en massa matte och jag har använding av det hela tiden när jag skriver kod :)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

En bra ide.. Jag stödjer den helt, men man kanske inte skulle kalla den för just "Matte forum".. Kanske "Utbildning & Kunskap"?

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Peeer skrev:

Även om jag tycker att det är lite vid sidan av vad wF egentligen står för så tycker jag att ett läxhjälpforum vore ganska bra. Det händer väl att man behöver hjälp med något lurigt, och att då kunna posta frågan här vore ju onekligen praktiskt.

Om wF inför ett läxhjälpsforum är jag rädd för att det snabbt urartar till ett slippa-göra-läxan-själv-forum, sådana tendenser finns redan ett sådant forum förutan. Om ett helt forum för ändamålet poppar upp finns nog stor risk att det utnyttjas rejält. :(

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

aasah skrev:

Peeer skrev:

Om wF inför ett läxhjälpsforum är jag rädd för att det snabbt urartar till ett slippa-göra-läxan-själv-forum, sådana tendenser finns redan ett sådant forum förutan. Om ett helt forum för ändamålet poppar upp finns nog stor risk att det utnyttjas rejält. :(

Ja den risken finns ju alltid. Men man märker nog ganska snabbt om det är samma medlemmar som postar frågor hela tiden. Då svarar man ju inte på deras frågor efter ett tag helt enkelt.

När jag tänker efter så är nog inte behovet av ett sådant forum något akut. Det postas väl max 1-2 läxhjälpstrådar i veckan. Det skadar nog ingen om de ligger kvar i cafét som de gör nu.

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Jag tycker att det är en förhållandevs bra idé och eftersom wF:s medlemmar verkar ha ganska bra moral så tror jag att det skulle kunna fungera.
Matematik har i alla fall mer anknytning till webbutveckling än vad t ex Mat & Dryck har.

:)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Kanske inte direkt matematik.. Isåfall ett forum som kallas "Kunskap och utbildning" eller "Samhälle och utbildning" Så kan man sprida ämnet lite mer istället för bara matematik..

Medlem sedan juni 200373 inlägg

aasah skrev:

Peeer skrev:

wF:are verkar ändå ha en bra moral, som en annan medlem sa.
Själv skulle jag nog aldrig behöva hjälp med en matteläxa, men jag skulle kunna tänka mig hjälpa andra. Och själv skulle jag vilja få hjälp när det gäller matte som ligger minst 1 år framåt för mig i skolan.

Jag tycker absolut att matematik borde få en egen länk och inte slås ihop med andra ämnen.

Jag skulle också kunna tänka mig vara moderator för matteforumet :)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)