Läget är nu som följer:
Jag delar den dator jag nu skriver på med min bror Lofberg, den har på senare tid behövt en del underhåll i form av nya delar, dessa har jag tillhandahållit, Lofberg bara tackar och tar emot (inte ens tackar egentligen). Följande har jag ordnat till datorn för att säkerställa dess existens:
2x 256 MB RAM á 330 kr
2x 80 GB hårddisk á ca 1000 kr
1x CD-brännare á 600 kr
1x GeForce 4 MX440 á 600 kr
Så allt detta betalar jag, det enda Lofberg gör är att slita på grejerna. Nu är det dags för en ändring, eller vad tycker ni?
Jag hade tänkt att vara snäll och bara begära tusen spänn av honom, det är ungefär en fjärdedel och det är ju faktiskt väldigt fördelaktigt för honom.
Nu är det ju så att Mr. N får in LÖN från jobb, studiebidrag + pengar från sin far och jag har som enda inkomstkälla månadspeng på 200 kr. Visst, N. betalar pengar för att han överhuvudtaget ska få vidröra denna dator till de han bor hos men senast tyckte jag att BARA hans lön var 9300 kr!
Nu är det ju så att Mr. N får in LÖN från jobb, studiebidrag + pengar från sin far och jag har som enda inkomstkälla månadspeng på 200 kr. Visst, N. betalar pengar för att han över huvudtaget ska få vidröra denna dator till de han bor hos men senast tyckte jag att BARA hans lön var 9300 kr!
OBS! Det inte Mr. N's dator!
Om han nu är så duktig och jobbar så ska väl inte alla hans pengar gå åt till datorn.
Dessutom är väl allt utom moderkort och processor faktiskt Mr. N.s.
Så du borde acceptera hans generösa erbjudande.
Med tanke på det ringa antalet inlägg som Lofberg gjort i förhållande till Mr.N är väl frågan om slitageansvarsfördelningen ganska given? Självklart ska datorn ha en 1000-inläggsservice och som jag ivf kan se så är Lofberg på god väg.. men inte riktigt framme än. Så tålamod, tålamod Mr.N!
Jag fick köpa en egen dator, för att jag inte orkade ha min lillebror vid min burk... så nu har min lilla mini lillebror en 2,4 och en 1,6 helt själv.. och ändå gnäller han dem fåtal ggr som jag måste anv någon av dem :p grr..
Mr. N: Varför inte bara koppla lös och ta med dig ram-minnena, brännarn, hårddiskarna och geforcekortet när du lämnar datorn? §e :birp
Jo, det är ju vad som väntar om inget intresse att betala grejerna visas. Ram-minnena får sitta kvar (SDRAM), likaså grafikkortet, men hårddiskarna och brännaren tar jag när jag skaffar egen dator. Och då lär inte den här datorn må sådär jättebra... :p
Han kan ju alltid sätta i den gamla hårddisken som havererade för ett tag sen, men det lär inte göra honom gladare...