webForumDet fria alternativet

Betala betala!

Småprat

43 svar · 1 345 visningar · startad av Mr. N.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
Frågan#1

Läget är nu som följer:
Jag delar den dator jag nu skriver på med min bror Lofberg, den har på senare tid behövt en del underhåll i form av nya delar, dessa har jag tillhandahållit, Lofberg bara tackar och tar emot (inte ens tackar egentligen). Följande har jag ordnat till datorn för att säkerställa dess existens:

2x 256 MB RAM á 330 kr
2x 80 GB hårddisk á ca 1000 kr
1x CD-brännare á 600 kr
1x GeForce 4 MX440 á 600 kr

Så allt detta betalar jag, det enda Lofberg gör är att slita på grejerna. Nu är det dags för en ändring, eller vad tycker ni?
Jag hade tänkt att vara snäll och bara begära tusen spänn av honom, det är ungefär en fjärdedel och det är ju faktiskt väldigt fördelaktigt för honom.

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Nej nej Mr. N du har missuppfattat det där med att vara storebror. Storebröder ska betala saker åt sin mindre bröder.

Medlem sedan nov. 2002302 inlägg

Men storebröder ska också vara onda och elaka §jr

Så jag säger kräv honom på pengar! §e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kräv lillpojken på pengarna. Inte mer än rätt. §jr
Om han inte går med på det så gör du dig själv till admin och ger honom ytterst få rättigheter. §e

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

*Trams*

Flyttas från PC.
Mvh Peeer, moderator wF.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Använder man datorn så ska man betala! Så enkelt är det :h

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Låt Lofberg betala en rimlig summa.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

m_soderlund skrev:

Tycker jag med..

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

1000?
Tänk på all installationskostnader, support, frakt, slitage och förstås momsen och Ob ersättning!
Nej minds 6500 kan du begära. §e

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Nu är det ju så att Mr. N får in LÖN från jobb, studiebidrag + pengar från sin far och jag har som enda inkomstkälla månadspeng på 200 kr. Visst, N. betalar pengar för att han överhuvudtaget ska få vidröra denna dator till de han bor hos men senast tyckte jag att BARA hans lön var 9300 kr!

OBS! Det inte Mr. N's dator!

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Varför inte bara införa minuttaxa? :q

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

m_soderlund skrev:

Är halva beloppet eller mer.
Annars vankas det spöstraff :e ;)

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Lofberg skrev:

Men det blir det snart för det är ju snart bara hans delar som sitter i den

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Lofberg skrev:

Nu är det ju så att Mr. N får in LÖN från jobb, studiebidrag + pengar från sin far och jag har som enda inkomstkälla månadspeng på 200 kr. Visst, N. betalar pengar för att han över huvudtaget ska få vidröra denna dator till de han bor hos men senast tyckte jag att BARA hans lön var 9300 kr!

Om han nu är så duktig och jobbar så ska väl inte alla hans pengar gå åt till datorn.
Dessutom är väl allt utom moderkort och processor faktiskt Mr. N.s.
Så du borde acceptera hans generösa erbjudande.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

All krävd ersättning under 90 % av kostnaden får anses generöst. §jr

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Var inte sån nu Mr. N. Får vara snäll mot sin lillebror!

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Mr. N: Varför inte bara koppla lös och ta med dig ram-minnena, brännarn, hårddiskarna och geforcekortet när du lämnar datorn? §e :birp

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Med tanke på det ringa antalet inlägg som Lofberg gjort i förhållande till Mr.N är väl frågan om slitageansvarsfördelningen ganska given? Självklart ska datorn ha en 1000-inläggsservice och som jag ivf kan se så är Lofberg på god väg.. men inte riktigt framme än. Så tålamod, tålamod Mr.N!

:bire

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Jag fick köpa en egen dator, för att jag inte orkade ha min lillebror vid min burk... så nu har min lilla mini lillebror en 2,4 och en 1,6 helt själv.. och ändå gnäller han dem fåtal ggr som jag måste anv någon av dem :p grr..

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

bassebhu skrev:

Mr. N: Varför inte bara koppla lös och ta med dig ram-minnena, brännarn, hårddiskarna och geforcekortet när du lämnar datorn? §e :birp

Jo, det är ju vad som väntar om inget intresse att betala grejerna visas. Ram-minnena får sitta kvar (SDRAM), likaså grafikkortet, men hårddiskarna och brännaren tar jag när jag skaffar egen dator. Och då lär inte den här datorn må sådär jättebra... :p
Han kan ju alltid sätta i den gamla hårddisken som havererade för ett tag sen, men det lär inte göra honom gladare...