Robban skrev:
Håller med trådstartaren. Tycker WebForum skall sluta böja sig för en högljudd minoritet och börja leva upp till sloganen "det fria alternativet".
Läser med förvåning - Registrerad: 1999-12-05
Trodde faktiskt att någon som varit medlem så länge skulle uppskatta den höga moral och ordning och reda som finns på wF, en moral och ordning och reda som inte har något med finansieringen av wF att göra.
För jag skall väl inte behöva länka till Kjells förklaring beträffande vad "det fria alternativet" står för till en som varit medlem så länge, att man som ny medlem kan läsa in vad man vill i den slogan är förståeligt men du som t.o.m. varit moderator kan inte ha undgått att veta vad det står för.
Dessutom vet du likväl som jag att det är ett försvinnande litet antal trådar som stängs på wF, varav dessutom flertalet beror på korspostningar eller att ämnet redan finns i en annan tråd.
Jag tror att merparten av wFs medlemmar uppskattar att detta icke-kommersiella forum, i Kjells anda, håller en hög moral där vi undviker osmakligheter, porr och våldsfrosserier, något som vi formligen dränks av i övrigt på "Internet".
sneeze skrev:
Låt folk posta vad dom
vill och ta bort dom trådarna som idkar rasism, grova
personliga påhopp, etc.
Resten kan ju den/dem som inte 'pallar' ge
fullkomligt F*N i. :(
Varför inte använda sunt förnuft vid postningarna istället för att tvinga funktionärerna att agera i efterhand.
Det handlar ju inte om censur, moraltjafs eller översitteri utan att wF, till skillnad mot så många andra forum, har en anda av kamratskap, hjälpsamhet, debattlusta, kunskap och även moral där det inte är önskvärt med morbida osmakligheter.
Varför tror du det startas så otroligt få trådar som stängs?
Kan det vara så att de flesta faktiskt uppskattar ordningen och "nivån" här på wF och därför undviker att posta "osmakligheter"?
Kan det till och med vara så att detta är en direkt konsekvens av att forumet är bildat för It-relaterade frågor och befolkat av i huvudsak personer med It-anknytning, som inte har något behov av att uppleva osmakligheter och annat "skit" på samma forum.