En sån länk har tidigare postats här på wF men blev omedelbart bortredigerad eftersom den upprörde ett flertal medlemmar. Samma sak kommer att ske om den postas igen. Denna tråd stängs för att undvika att samma länk postas igen.
Jag får väl be alla känsliga Wf:are om ursäkt...:OO
Det var inte min mening att göra er upprörda, jag var bara ute efter en adress.
Och nej, jag är inte en sådan som frossar i sådana bilder, då finns det värre sidor att tillgå...
Tack för adressern jag fick skickat till mig :bire
obelix
Jag förstår inte riktigt. Vet man att man är känslig borde man väl helt enkelt låta bli att klicka på länken? Det framgick ju ganska tydligt i tråden vad det handlade om.
Jag kan inte förstå hur ngn kan bli upprörd över bilderna på den "hyvlade" brottslingen. Den finns med på en barnskiva jag har som heter ngt i stil med "Människan i 3D". :q
Nästan så att jag blir mer illa berörd av de bilder på anorektiker till sångstjärnor som det länkas till istället för en man som skänkt sin kropp till forskning för att få människor att förstå mer om sin egen anatomi. :stud
Hm. Är det bara jag som ser skillnad på en tråd där man ber om ursäkt och en där man försöker leka martyr? :q :OO
Tycker inte att något av nedanstående citat rättfärdigar att man väljer ett sådant illa ordval då det är uppenbart att trådskaparen inte var ute efter att klaga.
Likväl så är det naturligtvis självklart att man får klaga på moderaterna ibland (vilket jag inte säger att obelix gjorde här, men jag har själv gjort detta i ett pm vid ett annat tillfälle). Visst är arbetet med forumet ideellt, men de har själva valt denna posten och får då även tåla att det kommer såväl ros som ris. Konstigare än så är det inte.
obelix skrev:
Jag får väl be alla känsliga Wf:are om ursäkt...:OO
Det var inte min mening att göra er upprörda, jag var bara ute efter en adress.
Och nej, jag är inte en sådan som frossar i sådana bilder, då finns det värre sidor att tillgå...
Tack för adressern jag fick skickat till mig :bire
obelix
Nästan så att jag blir mer illa berörd av de bilder på anorektiker till sångstjärnor som det länkas till istället för en man som skänkt sin kropp till forskning för att få människor att förstå mer om sin egen anatomi. :stud
Utan att ha sett länken ifråga, men med en livlig fantasi så - där är det nån som har hittat en poäng...
Hm. Är det bara jag som ser skillnad på en tråd där man ber om ursäkt och en där man försöker leka martyr?
Tycker inte att något av nedanstående citat rättfärdigar att man väljer ett sådant illa ordval då det är uppenbart att trådskaparen inte var ute efter att klaga.
Likväl så är det naturligtvis självklart att man får klaga på moderaterna ibland (vilket jag inte säger att obelix gjorde här, men jag har själv gjort detta i ett pm vid ett annat tillfälle). Visst är arbetet med forumet ideellt, men de har själva valt denna posten och får då även tåla att det kommer såväl ros som ris. Konstigare än så är det inte.
Har inget alls emot att man klagar på administrationen, men jag har väl lika stor rätt som alla andra personer här på wF (du, obelix m.m) att ifrågasätta andemeningen med inlägg som klart ironiserar modereringar? Med det är det inte sagt att det endast var trådskaparen jag vände mig emot
Har inget alls emot att man klagar på administrationen, men jag har väl lika stor rätt som alla andra personer här på wF (du, obelix m.m) att ifrågasätta andemeningen med inlägg som klart ironiserar modereringar? Med det är det inte sagt att det endast var trådskaparen jag vände mig emot
Du verkar vilja missa min poäng.
Denna tråden skapades inte som någon gnälltråd, vilket jag tycker att man klart och tydligt ser i det första inlägget. När någon ber om ursäkt så har jag svårt att få det till att detta sker med en bakomliggande tanke att slå ner på moderatorerna.
Jag blev själv förvånad när jag såg att tråden blivit stängd då den länk som efterfrågades var till en sida med rent vetenskaplig forskning, men det hör inte hit.
Du verkar vilja missa min poäng.
Denna tråden skapades inte som någon gnälltråd.
Nej, det är upp till var och en att tycka vad man vill. Din poäng är din poäng och min är en annan - that's it.
Jag ser fortfarande inledningen som en ironisering. Har inget att göra med vem som är citerad, det hade likväl kunnat var du som citerades. Men det är sammanhanget jag har en åsikt om och den åsikten är väldigt snällt framlagt mot vad jag rent spontant hade velat skriva.
Jag tycker fortfarande att det från början var en martyrisk gnälltråd och om du har problem med vad jag som person (medlem på wF - inte moderator) har för åsikter så är det väl upp till dig.
Om "obban" verkligen velat be någon om ursäkt hade ett PM till den det berörde varit mer i linje med ett normalt förfarande, före ett publikt - vadtyckerniomhurjagbehandlas, förfarande.
Jag måste säga att mitt intryck av syftet med den här tråden är det samma som PeWs intryck. Obelix ursprungliga tråd hann ju aldrig innehålla någon länk och kunde därmed inte ha upprört någon.
Det blir därmed mycket svårt att förstå vad det egentligen är han ber om ursäkt för. Och hans inledande ord med vidhängande smiley - "Jag får väl be alla känsliga Wf:are om ursäkt... :OO" - låter i mina öron som ironiserande. Men jag kan ju helt ha missuppfattat hans budskap, vilket är mycket lätt att göra i skrivet språk och vi kanske använder smileyn " :OO " med olika syften. :)
142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe