Efter c:a tre år är det helt enkelt dags. Åren som forumledare har varit, som jag skrev i e-brevet till Kjell där min avgång annonserades, fyllda av spännande utmaningar, många glada skratt, känslofyllda diskussioner med mycket mera. Initialt som medlem och därefter som forumledare har det varit synnerligen intressant att följa webForums utveckling från att ha varit ett hemmahackat miniforum till, vad det är idag, en samlingsplats för såväl unga som gamla och de därimellan.
En person gör inget forum (gammalt okänt webForum-uttryck). Och en sak är väldigt säker, webForum har blivit något fantastiskt ur många perspektiv men kanske särskilt tack vare alla medlemmar, som alla bidrar med något. Ett sådant forum kräver eldsjälar som orkar och vill driva forumet framåt. Min eld har falnat varför en överlämning till nya krafter känns rätt.
Precis som @nders avser jag inte att lämna forumet utan enbart lämna ifrån mig det mesta av det administrativa.
Tack, Kjell, för ditt stöd och för att din idé om ett ideéllt forum realiserades och att du har drivit det så klokt och eftertänksamt. Ett tack ska även riktas till dig, Sune, för det jobb du la ner i samband med skapandet av webForum. Tack moderatorer, utvecklare och forumledare liksom "föredettingar" för allt stöd och all hjälp jag har fått av er. Det har varit en ära att "jobba" tillsammans med er - så många ansvarstagande personer - och allt på idéell basis.
Tack alla medlemmar för att ni tillsammans har gjort webForum till det bästa forumet på nätet.
Återstår gör bara att önska SirPeter och Del Pero lycka till i den fortsatta förvaltningen av forumledningen.
Snart kommer det... April april..
Jag kan ju tänka mig Rikard i morse
Rikard skrev:
Hmm, idag den första april ska jag skapa turbulens.
Jag ska skrämma slag på världen som får Al-Quaida & Saddam att se lika farliga ut som muskelsmurfen.
Jag ska skapa förvirring på nätet.
Hmm hur skall detta genomföras?!?
Jag förstår ditt agerande Rikard, ingen som ingick i "de sammansvurnasgäng"
kan med tiden fungera som funktionär på wF.
Ännu återstår några som deltog i kidnappningen av Babbelfisken,
men de blir färre hela tiden.
§jr :h
Puss och kram för tiden som varit,
tacktal kommer senare! :f ;)
cyprys var väl absolut närmast... beslutet fattades egentligen för en månad sedan, men redan då insåg jag att även avgången kunde göras med en gnutta humor... ;)
Vem skulle tro på mig om jag annonserade min avgång den 1:a april? ;) Vilken förvirring skulle man kunna skapa?
Men i sanningens namn så är det helt rätt. Min avgång har redan annonserats och nu är det även verkställt. :)
Tackinlägget har redan postats så nu finns det inte mycket mer att tillägga. :)