Kom till jobbet i morse. På dörren till mitt rum hänger det en lapp: "INBROTT! RÖR INGET!". "Suck, har de inget bättre att skämta om" tänker jag. Kommer in på rummet och upptäcker - min jobbdator är STULEN! x( x( x(
Så var den här dagen åt helvete. Som tur är så hade jag synkat mot nätverket igår så backup på det mesta (men inte allt) finns. Jag blir så förbannad!
Förjävligt att sånt händer, men tyvärr ett faktum att det händer, alltför ofta..
Backup, backup, backup & åter backup är det som gäller på företagen, men många snålar in på det vilket kan få fasansfulla konsekvenser.
Om vi inte hade vår backup dagligen & någon snodde vår server så innebär det flera månaders jobb, med stängd dörr & telefonsvarare & det har inte vi råd med så jag anser att lite cdskivor & en ny brännare lite då & då är en löjlig "kostnad" ;)
Japp. Det var en sådan dag som jag inte orkade släpa hem den. Som tur är så är det inte så mycket som gått till spillo. Dock satt jag och privat och klippte film på den och allt det där är borta. Det som känns värst är att någon annan sitter med min burk nu och jag vet inte vem eller vart.
Nej, den här dagen sög från början till slut. Lika bra att åka hem och sova.
Det som känns värst är att någon annan sitter med min burk nu och jag vet inte vem eller vart.
Har man Windows2000 eller uppåt och ett starkt lösenord så behöver du nog inte oroa dig för om du hade något privat på den burken, såvida de inte monterar in den i en annan maskin.
Det som känns värst är att någon annan sitter med min burk nu och jag vet inte vem eller vart.
Har man Windows2000 eller uppåt och ett starkt lösenord så behöver du nog inte oroa dig för om du hade något privat på den burken, såvida de inte monterar in den i en annan maskin.
Den är nog ganska formaterad snart.
XP Pro med ett ganska starkt lösenord. Jag hade i och för sig bara "Låst arbetstationen" och inte avslutat men det spelar ju mindre roll.
Jaja, genomruttet ta mej f-n. Blev helt enkelt tvungen att trösthandla en sväng. :OO