Vintern håller fortfarande i sig så än är det inte försent att posta några vinterfotografier här, eller? :)
Satte ihop ett litet kollage under kvällen, en övergripande rubrik skulle kunna vara "Jämtländsk vinter". :)
En god morgon!, 14 december 2002, några kilometer från Stavre. God sikt, 8 december 2002, nära Järpen. Skymningsland, 15 februari 2003, utsikt över Storsjön med Vallsundsbron och Oviksfjällen i bakgrunden. Morgontåget, 17 februari 2003, Östersund C och månen hänger över Frösön.
Hoppas detta är mina sista vinterbilder. Nu vill jag ha vår, sol och värme. :h
En ganska sen edit: fixade datumen på de två första bilderna. Nu är de korrekta. :)
Hoppas detta är mina sista vinterbilder. Nu vill jag ha vår, sol och värme. :h
Japp, nu får det vara nog! :)
Riktigt snygga bilder Dryden, det verkar vara för varmt i Uppsala för att ta riktiga vinterbilder, som den första du hade med björkarna. Det är vinter.
Har varit ute själv och försökt ta lite bilder under dygnets ljusa timmar: Fyrisån, frusen Det blev precis mörkt när jag var ute
Tackar, båda två. :)
Skymningsfoton är läckra, färgerna är magnifika! Det var lite det jag försökte få till när jag fotade häromdagen, tyvärr var jag en kvart för sen så det han bli för mörkt. Men det blev inte så illa trots allt. :)
Jag får väl ge mig ut i sommar och fota nya då helt enkelt. Hade gjort det redan i somras men jag hade ingen kamera då.
Jag hade också fotat en hel del i Jämtland i somras men icke hade jag någon kamera. :l
Hoppas att det blir en resa upp dit till sommaren, dock är inte det säkert med tanke på att det personen vi brukade hälsa på dog för bara någon vecka sedan :( , men huset finns ju kvar så vi får väl se. *hoppas*
Var ute på en promenad på Mälaren häromdagen, tog lite bilder: Men jag orkar inte direktlänka till dem...
Vet inte om det heter paraskating, men det lät som en bra ord ;).
En av mina favoriter är Ute på isen 17.
Finfina bilder, jag gillar vintern och alla dina bilder är suveräna (precis som N's) fast min favorit blev nog "Morgontåget", månen är så läcker när den är stor o rund.
OBS! Själv har jag tagit några (i mitt tycke) riktigt fina vinterbilder MEN tyvärr med en helt vanlig ICKE-digitaliserad stillbildskamera!