webForumDet fria alternativet

Reklamfight!

Småprat

29 svar · 827 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Alla svär vi över usla reklamfilmer för Extra tuggummi, tråkiga bilannonser och den där tjatiga radioreklamen för den lokala städfirman...

Som tur är finns det ju bra reklam också! :)

Men.. vilken är bäst..?

Reklamfreak som jag är finns det hur många som helst, men tidernas uppryckning gjorde Ica när de bytte reklambyrå till King! Ut åkte skitungarna i röda tröjor och in kom knäppskallarna i butiken! :bire

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Kan ju helt klart hålla med om ICA, ungarna var ju toktråkiga, i klass med tvättmedel o annat tjafs, den "nya" är till och med rolig.
Personligen gillar jag driften medreklam i den, tex att priset på varan "sitter fast" och följer med varorna de visar upp.

Bäst? Får återkomma till det.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ja, Icas reklamer är ju riktigt bra. Vi får inte heller glömma Lotto-Åke, en av de första "roliga" reklamerna. Wasakronan (dra in magen så jag kommer förbi och fram). En som var rolig de allra första gångerna man såg den var ju Scanlines (Kaj och Börje). Returpacks musikalnummer "Ta ett första steg" är ju också mycket bra. Sen gillade jag Vattenfalls reklam med Povel Ramel "Var är hålen" (detta verkar jag vara ensam om dock ;)).

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

ICA knäcker alla andra reklamer!

Däremot så gillar jag absolut inte Fujitsus reklam (Tobbe, kom igen. Ta bort bilden) x(

Mr. N: Jaaa, "Var är tvålen" som blev "Var är hålen" - så lysande! Men Vattenfall lär ha fått slanta rejält för den, både för att få P. Ramel att ställa upp och för utrymmet för spoten - fullängdaren var ju över två minuter lång! :o

Utifall att någon inte skulle göra det: ni får minsann ta och beskriva reklamen också, inte bara "Den för Toyota är bäst" utan lägg manken till nu! ;)

Nexus86: Samma här, satt precis och blev irriterad på den nyss. Vad har hotellmiljö att göra med en fånig laptop? :l

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

dom gammla margarin reklamfilmerna med gösta ekman, margaretha krook, jarl kulle och gänget... :e

idag så är det ica :e

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Den nya Peugeot-reklamen är ju grym! :i

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Inget lim!o

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

iprenmannen var rolig första ggrna sen tröttnade man riktigt rejält.. men håller med om att ica reklamerna är roliga!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

:stefan: skrev:

Mr. N: Jaaa, "Var är tvålen" som blev "Var är hålen" - så lysande! Men Vattenfall lär ha fått slanta rejält för den, både för att få P. Ramel att ställa upp och för utrymmet för spoten - fullängdaren var ju över två minuter lång! :o

Varför tror du elpriserna har skjutit i höjden för? Att köpa in från utlandet är väl ingenting jämfört med kostnaderna för den reklamfilmen. :OO

Ipren-mannen har jag aldrig tyckt om och lär aldrig göra det heller. Jag spyr galla varje gång jag ser skiten. Inte blir det bättre av att alla spexare ska härma skiten också. x(

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

Jag vet ej avd den gör reklam för men den med Ljubomir Vranjes och Dörrvakten.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag gillar alla Svenska Spels oddset osv..
Ända från Pege till dagens har Svenska Spel haft överlägset bäst reklamer..

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

:stefan: skrev:

Nexus86: Samma här, satt precis och blev irriterad på den nyss. Vad har hotellmiljö att göra med en fånig laptop?

Precis! Och inte bara det. Det där sista om Tobbe och bilden är ju meningen att det ska vara roligt. Vad är det för humorlöst folk som hittar på en sån reklam med så dålig humor? x(

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Tele 2-reklamen är rätt kul (Big Bills suck - small Bills dont).

Fast bäst är nog "köpa bröd, köpa bröd" (Comhem).

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Golfreklamen är bra, tycker jag.
Fick en körlektion en gång som inte riktigt slutade sådär, men det var ganska nära. :)

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Web-Tor skrev:

Den nya Peugeot-reklamen är ju grym! :i

Du verkar ju lyckats bättre med din bil!! ;) Reklamen är i alla fall skoj!!

Kommer ihåg valet -94 (tror jag det var) när partierna började använda radioreklam för första gången... :)

En spot började med att man hörde Bengt Westerbergs röst:

Socialdemokraterna har ungefär tio gånger större valbudget än vad Folkpartiet har - så nu tänkte jag passa på!
Rösta på Folkpartiet! Rösta på Folkpartiet! Rösta på Folkpartiet! Rösta på Folkpartiet! Rösta på Folkpartiet! Rösta på Folkpartiet!
Sådärja.

...och sen kom nästa reklamspot. Ingen jingel, inget bakgrundsljud, ingenting - bara Bengan som snackade! Världsklass! :birp

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

ICAs reklamer är bra men överträffas dock helt av Big Bill och Small Bill. Dom är helt klockrena :D

Nu kom jag på en myyycket bra reklam, kanske något mansgrisigt, men vafaan... :e

Vodafones reklam där de promotar sitt abonnemang (eller vad det är) genom folk som tar bilder med mobilen och skickar dem till en polare.
Splitvision-bilden med två brunetter som klär om... Goddamn vilka godingar! :)

Det är bra reklam! ;)

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

ICA är ju så överlägset bäst just nu, men de har inte så mycket kvar att leka med - är det bara jag som är extremt nyfiken på vad Konsum ska kontra med, här o nu känns det som att ICA gjort allt man kan göra, eller är det bara tänk i mitt trånga sinne?

/Magnus