webForumDet fria alternativet

Telia!

Bredband & telefoni

10 svar · 533 visningar · startad av webtomten

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg
Frågan#1

Första gången det kommer nått bra med telia :D

citerar Avtals Punkt 5.2 Anslutning av utrustning

Kunden får ansluta en egen server till tjänsten under förutsättning att den enbart används för personligt bruk. Kunden får däremotinte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandhålla varor, tjänster eller information till annan. Vid anslutande av en server skall kunden följa svensk lag och vid vår tid gällande APU (svensk översättning Godtagbar användningspolicy, finns att läsa på https://www.telia.se/sakerhet) så att inte olägenhet uppstår för Telia, Telias kunder eller andra operatörer. I de fall olägenheter uppstår har Telia rätt att omgående begränsa och/eller stänga tjänsten.

Kunden får inte ansluta egen e-postserver till tjänsten om inte Telias särskilt skriftligt godkänt detta.

Medlem sedan juni 2001329 inlägg

inte illa, men tror ändå dock att bostream är snäppet bättre :)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Bra? Vad för tjänst (server) syftar du på då? Att du får använda? Jag vet inte om jag kan komma på någon.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Betyder du att du kan starta ett gratis webbhotell i syfte för att lära dig att administrera ett sånt ?

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Ett gammalt avtal, det gäller inte längre. Dom har skickat ut nya avtal till alla ADSL kunder, och det är det som gäller.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Toonster: Det där är väl just ett urklipp ur det nya avtalet!?!

Medlem sedan juli 2000415 inlägg

japp, det är dygnsfärskt avtal som citeras.

Mvh/Pele

Medlem sedan mars 20001 266 inlägg

Jo som alla avtal gäller det att man läser igeiom det

Kunden får däremotinte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandhålla varor, tjänster eller information till annan.

Därför kan du i regel inte använda en server till nåt. Du kan bara ha den för eget personligt bruk.
Som jag ser det är det inget direkt positivt i avtalet. Du får sätta upp en server bara du får gå in på, eller?

Andreas

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

AG skrev:

Jo som alla avtal gäller det att man läser igeiom det

Kunden får däremotinte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandhålla varor, tjänster eller information till annan.

Därför kan du i regel inte använda en server till nåt. Du kan bara ha den för eget personligt bruk.
Som jag ser det är det inget direkt positivt i avtalet. Du får sätta upp en server bara du får gå in på, eller?

Andreas

Vad synd. :(

Annars hade det kanske dykit upp lite gratishotell både här och där... :)

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Öh? Jag måste läst fel från början, det är nog samma avtal som jag fick för två veckor sedan.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Det är ingen skillnad i den punkten i det nya avtalet från det gamla. Precis samma sak och jag tycker definitivt inte det är något bra. En server är ju till för att erbjuda tjänster och det får man inte göra till andra än sej själv enligt telia.. hmm

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)