Nu är det dags igen! Förra gången blev en stor framgång då vi får se om det blir det även den här gången. :)
Det som händer är att imorgon någon gång mellan klockan 16:39 CET och 19:09 CET är det dags för Columbia STS-107 att lyfta. :e Med ombord finns bland annat sju personer, ett antal spindlar och andra småkryp + över 80 andra experiment.
Tyvärr kommer man inte att utföra någon rymdpromenad eller någon dockning med ISS :(, men en start och landning blir det. Man kommer även att arbeta dygnget runt för att hinna med så mycket som möjligt under det 16 dagar långa uppdraget.
Man har nu genfört den sk "deorbit burn". Vilket i korthet betyder att man tänder rakterna för att lämna omloppsbana runt jorden. Man kommer nu att landa, på ett eller annat sätt :), på Kennedy klockan 15:16 CET.
Columbia störtat!! Räddnungstsyrkor på väg! detta är en av dem värsta rymdkatastoferna någonsin! Alla ombord befaras döda. ursäkta min dåliga stavning.
I skrivande stund håller man på att ta fram nya planer för vad man ska göra. man säkrar även den sista info. man fick från Columbia. Columbia skulle ha landat för över 10 min sen. Ingen vet vad som hänt. Sen klockan 15:00 CET ca har man inte haft någon kontakt med Columbia. Ingen vet vad som hänt eller var Columbia är. När kontaken bröts befann sig Columbia över Texas. Mer info. så fort jag vet mer