webForumDet fria alternativet

"Svart dag" för Digikom

Webbhotell & domänerur Internet & Webbtjänster

7 svar · 547 visningar · startad av Andreas S

Medlem sedan dec. 200230 inlägg
Frågan#1

Någon som vet vad som här hänt med digikom idag?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Nej men jag är inte direkt förvånad.
De har bara blivit sämre och sämre sedan drygt ett år tillbaka.
Vi har flyttat alla webplatser utom en därifrån och den sista flyttas troligtvis ganska snart med.

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

SirPeter skrev:

Nej men jag är inte direkt förvånad.
De har bara blivit sämre och sämre sedan drygt ett år tillbaka.
Vi har flyttat alla webplatser utom en därifrån och den sista flyttas troligtvis ganska snart med.

Du är inte ensam att ha de tankarna...

Medlem sedan dec. 1999151 inlägg

Alla mina Digikom-siter ligger nere ungerfär varannan minut. Svaret från deras support är att det nog ligger på min sida, fast jag kan surfa obehindrat överallt annars.

Döjobbigt!

::dap

Medlem sedan juli 2000415 inlägg

Min sida har också en hel del märkliga avbrott titt
o tätt,
dock har jag ännu inte pratat med supporten,
(kanske inte behövs efter ditt samtal?)

Ska kolla igenom avtalet sen tar jag ställning om
flytt av min domän.

Mvh/Pele

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Svar från Digikom i deras nyhetsbrev:

En av våra Internetoperatörer ( Song Networks ) fick igår stopp i en av sina routrar här i Borås som påverkade stora delar av Västsverige. Anledningen till stoppet beror på att Song inte får den strömmatning dom behöver till stationen för att utrustningen ska vara 100 %-igt driftsäker. Song Networks skickade under eftermiddagen upp en tekniker för att installera en ny router samt mer UPS-kraft, detta var klart vid 17:30. Song ska ordna strömmatningen under den närmaste månaden.

Vi bytte leverantör på vår Backuplina i mellandagarna från Equant till Internet 5, det blev då tyvärr ett fel i konfigurationen i Internet 5:s nät så att vi endast blev tilldelade 5 Mb istället för de 40 Mb vi beställt. Detta gjorde att det gick långsamt när Song hade problemet. Internet 5 kommer ordna detta under morgondagen.

Då de flesta operativsystem den senaste tiden börjat cacha IP-nr som man besöker ofta, vilket orsakar problem vid bytet till backup anslutningen. Vi har beslutat att gå över till BGP4 routing vilket innebär att IP-nr automatiskt styrs om till den andra Internetleverantören vi eventuellt fel. Systemet är redan installerat och kommer att tas i bruk under de närmaste månaderna.

Vi beklagar det inträffade.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

jupp, suger stenhårt...
Letar efter ett nytt företag för våra siter just nu!

Medlem sedan maj 2000426 inlägg

Finns det något sätt att bryta sig ur avtalet ?

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
127 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)