webForumDet fria alternativet

wF recepten

Om webForum

13 svar · 1 337 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

Var har wF recepten tagit vägen (mat/dryck)? Det vore kul att se dem igen!

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

De ligger tryggt på min disk :)
Vi har ju sagt att det ska tillbaka så det handlar bara om tid och ett bra sätt att integrera dem.

[r]
Kände mig nödgad att nu, några år i efterhand, redigera ett något irriterande stavfel...

Trevligt!

Ligger de fortfarande och trycker på disken? ;)

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Eftersom det är samma stuk på frågan önskar jag mig funktionen Månadens medlem igen. Trevligt inslag som tyvärr försvann i wF2.

Pace skrev:

Ligger de fortfarande och trycker på disken?

Självklart :)
Tog mig friheten att konvertera den gamla textfilen till mysql för framtida bruk så nu finns den även lagrad på wF i mina filer.

Snyggt! ;)

Men varför krånga till det? Det fungerar väl utmärkt att göra som i script-forumen? Det behövs ju inget gränssnitt för att hantera småscripten, så varför skulle det behövas bland recepten? ;) In med dem i inläggen bara!

Vad menar du med krångla till det?
Nu finns recepten tillgängliga för vilket ändamål och teknik som helst istället för att ligga på min disk och samla damm.

Vad man gör med dem är inte upp till mig men tycker nog personligen att det blir lite sämre om man postar dem i en tråd/forum då man tidigare kunde välja kategorier som t.ex. Förrätt, Vilt, Desert etc.
Rent tekniskt tror jag dessutom det är lika simpelt att skapa ett par nya mallar som att reda ut vilka nya trådid, postid och andra relationer det ska vara i databasen.

När jag skrev att jag ville se dem igen så menade jag just på webForum. ;) Jag vill inte själv göra en nätbaserad kokbok, det finns det andra som kan göra bättre (och betydligt större).

Att man kan välja kategori och dylikt tror jag inte är nödvändigt eftersom det rör sig om så få recept. Titta i script-forumen. Där finns ett "övrigt"-forum som samsas om flera olika språk. Det fungerar ju bra. Varför skulle inte recepten göra det? Förväntas recepten öka dramatiskt i kvantitet till en oigenkännbar grå massa bara för att man kan lägga dem i kategorier?

Några tekniska nymodigheter behövs inte. Lägg in recepten som vanliga inlägg i ett nytt receptforum bara! KISS!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Pace skrev:

Några tekniska nymodigheter behövs inte. Lägg in recepten som vanliga inlägg i ett nytt receptforum bara! KISS!

Låter bra. :)

Det blir inget av det här eller?

Jag kan hjälpa till att lägga in alla recepten om ni skapar ett forum för det. Kjells teori om att kategoriindelningen gör det till en omöjlighet är lätt löst genom att lägga in kategorin i rubriken enligt följande syntax: Kategori - Maträtt. Exempel: Desert - Havrekaka med nougat.

Som jag sa för två år sedan: det kommer inte att explodera till en gigantisk databas med ett exponentiellt ökande av nya recept. Det är ett kul och roligt komplement att se vad andra medlemmar har för tips och tricks helt enkelt. Vill man ha specifika recept går man ju till Tasteline eller motsvarande.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Tycker det låter som en finfin idé med ett receptforum som kan fungera som scriptforumen, dvs alla trådar visas, oberoende av aktivitet.

Pace, kanske du kan slänga iväg en ansökan om "Forum på prov" i värsta fall? :)

Nej, jag är klassad [post=1269959]olämplig som moderator[/post] så det går inte. Men jag kan gärna lägga in alla recepten om någon annan är moderator.

Recepten inlagda.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)