Jag är något av en expert på att lyckas trycka fel när jag ska redigera mina inlägg och i stället posta dem på nytt (råkar trycka på citera istället för redigera - kommer nog aldrig att lära mig de där symbolerna).
Det känns ju väldigt dumt och jag skulle gärna vilja ha möjlighet att radera dem, men det har jag inte rättigheter att göra, varför är det så?
Det är så bara för att ingen skall ta bort sin tråd efter att han/hon har fått svar. Om det hade gått så skulle sökmöjligheterna i forumet minska.
Om du råkar göra en felpostning så klicka bara på länken där det står "Rapportera till moderatorn" och skriv att du råkade klicka fel så tar moderatorn för gällande forum bort ditt inlägg så fort han eller hon kan.
r/ Som du ser så fungerar det snabbt och effektivt att göra som jag skrev ovan. ;)
Låter iofs vettigt, men blir det inte samma effekt om en moderator tar bort inlägget?
Skulle man inte kunna ha möjlighet att ta bort inlägg ingen har hunnit svara på?
Jo om första inlägget i en tråd tas bort så försvinner hela tråden så det görs inte om det finns svar i en tråd.
Om du råkar posta en helt ny tråd som blir fel, som iofs inte sker lika lätt som en dubbelpost/felpost, så kan du radera det som står i inlägget så att ingen har något att svara på. Därefter rapporterar du som vanligt så löser moderatorn det på lämpligt sätt.
Ja, men jag tänkte att man även borde kunna ta bort sitt inlägg om det är det _sista_ meddelandet i en tråd. Borde ju underlätta både för vanliga användare och moderatorer.
Jag har en liten aning om att det skulle bli ytterligare en fråga till servern om vilket inlägg det är i tråden och vem som har skapat den och det gör bara att forumet blir långsammare och det tror jag inte att någon vill heller.
Det är ju inte så ofta som någon råkar göra såna fel så än så länge fungerar det ju som det är idag.
Långsam server vill nog ingen ha, men det går ju bra att redigera inläggen! Om ingen har hunnit läsa innan man redigerat står det ju inte ens "Senast redigerad av användarnamn" längst ned i dem. Borde väl fungera ungefär på samma sätt att ta bort dem?
Som du säger händer det inte heller särskilt ofta, vilket borde betyda att servern inte skulle bli särskilt mycket mer belastad.
Det är klart att det fungerar som det gör i dag, menar bara att det skulle kunna fungera ännu smidigare...
358 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2