Om du använder visual studio.net och codebehind så kompilerar du din kod till sk assemblys, den kompilerade koden sparas allltså som en dll-fil.
Hm. En tanke som slog mig; om vi skall flytta hela siten till en annan server, behöver vi flytta samtliga filer då? Finns det några av filerna som kanske är inbakade i dll-filen? Möjligen dum fråga, men jag vill veta ändå.
Om du "buildar" ditt projekt och sedan väljer "Project" - "Copy Project" och klickar i "Bara nödvändiga filer" så får du bara med dig just dem du behöver och inte de övriga.
Vill man ha så att man kan installera sitt projekt så kan man göra ett setup and deployment project. På så vis får man en fin liten fil som man kan installera ifrån. (kanske inte passade i detta fall, men kan va bra att ha i bakhuvet)
[Redigerat]
Kopplingen hit var alltså att man i ett sånt projekt kan välja villka sorts filer man vill ha med etc..
[/Redigerat]
Vill man ha så att man kan installera sitt projekt så kan man göra ett setup and deployment project. På så vis får man en fin liten fil som man kan installera ifrån.
Hm. Hur gör jag för att skapa ett sådant med mitt befintliga projekt? Jag skapar ett Setup and Deployment Project och därefter templatet Web Setup Project.
Men sedan måste jag ju kunna lägga till mitt befintliga projekt. Hur?
Ah det är ju bara så coolt. .NET är verkligen genomtänkt. Tänk att det fortfarande finns de som inte gjort upptäckten. :)
Ja, oooh, tänka sig, man kan installera program med .Net!!! Tänka sig att ingen tänkt på det tidigare!!!! Och man behöver inte ens ha kvar kjellkådan när man kompilerat och kör programmet!!!!! ;)