Det jag har haft mest kul med är nog "Indiana Jones - Fate Of Atlantis". Ett rätt långt äventyrspel som jag och en kompis spelade under väldigt lång tid innan vi klarade det, helt utan fusk och såna besvärligheter. Sen försökte vi göra om saken lite senare med "The Dig", men då var vi så gamla att vi kunde få tillgång till walkthroughs och då försvann hela poängen med spelet och det tog slut rätt snabbt. ;)
Det är farligt att säga spel som man tycker är roliga just nu, känns som man måste ha avslutat spelet samt låta det smälta ett tag innan man verkligen känner om det va bra ;)
Counter-strike är det som har hållit längst för mej och gett mej väldigt många roliga stunder, spelar det inte längre men det är ändå färskt ju. Annars måste jag nog gå tillbaka till NES alternativt SNES för att hitta dom riktigt guldklimparna.
Det är farligt att säga spel som man tycker är roliga just nu, känns som man måste ha avslutat spelet samt låta det smälta ett tag innan man verkligen känner om det va bra ;)
Ok om det ska vara så :)
Så är mitt favorit Spel Operation Flashpoint har ägt det sen det kom ut och gillar det fortfarande ett av de bästa och mest realistisca spel jag spelat faktisk, Och det har ju fått väldigt bra kritik m.m. Nu finns det även 2 Expansion pack till det :) tyvärr har jag inte haft råd att köpa något av dem :(
1900-tal: Command and Conquer. Kampen mot NOD på en 486 var riktigt, riktigt kul när man var liten. Efterföljande versioner (Red Alert mfl) lyckades aldrig återskapa känslan som originalet hade.
2000-tal (hittils): Operation Flashpoint. Uppdraget i skogen. Hur tufft som helst.
Följande spel har tillsammans spenderat tusentals timmar med mig vid spakarna (jag kom in ganska sent i det här med spel och datorer öht):
- Chuck Yeager Air Combat (flygsim)
- Stunts (bilspel)
- FIFA '96 (fotboll)
- FIFA World Cup '98 (fotboll)
- Counterstrike (pang)
- FIFA Fotbolls-VM 2002 (fotboll)
Olyckligt nog kom FIFA Fotbolls-VM 2002 en väldigt varm sommar... :)
Om jag nu måste välja något av ovanstående så är det nog FIFA '96 jag har haft mest glädje med. Var som ett barn på julafton när jag kutade runt på Londons gator för att hitta tillbaka till spelbutiken där jag först såg det. Att sedan komma hem och spela det var ännu mer enormt (!) och det blev ett antal tusen timmar svärandes och jublandes framför skärmen. Hade det gått igång under Win2k hade jag nog fortfarande spelat det. :OO