webForumDet fria alternativet

DVD-tips!

Film & TV

48 svar · 1 373 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Har du sett nån riktigt bra version eller bara vill skryta över nån fet box som står hemma i hyllan? Kom igen! :e

Börjar själv med Natural Born Killers - Director's Cut.
Helt suverän utgåva! Filmen i sig är nästan två timmar lång och som extramaterial finns bortklipta scener (fem-sex stycken), behind the scenes, ett alternativt slut, intervjuer med skådespelarna, ett helt osannolikt framträdande av Denis Leary (som också klipptes bort) med mera - allt med introduktioner av Oliver Stone. Totalt en hel timme extra!
Tillsammans med kommentatorspåret blir det en riktig pärla! :)

Minns inte om den kostade 89:- på Siba eller 139:- på Coop - billigt var det i alla fall. :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Monty Python's The Quest For The Holy Grail
Tvåskivorsutgåva som är helt späckad med läckert extramaterial, utöver den fantastiska filmen. Bland favoriterna finns How to use your coconuts - an educational film, Follow the killer rabbit, och den absoluta favoriten, The quest for the holy grail in Lego.

Det finns även textning för folk som inte gillar filmen. Alla repliker där är tagna från Shakespeares Henry V (om jag inte minns fel).

Filmen kostade mig 330:- bagis, men det är den helt klart värd. Det finns en annan utgåva nu, som jag inte tror innehåller exakt samma material, men som kostar 219:- på discshop. Kika här!

Mvh,

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

@nders har den enda DVD som jag inte kan leva utan, men som jag ännu inte äger! :e

@nders: Den ska jag ha! Fast inte den här månaden, beställde just Pang I Bygget-boxen på Ginza...
3 skivor med bägge serierna, plus en hel skiva extramaterial för 399 spänn. :)

Dessutom kommer "V - The Final Battle" som dubbel-DVD den 30:e...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

:stefan:, den ska jag ha. Kanske till och med denna månad... ;)

Mvh,

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Alien Legacy Box
Alla fyra Alien filmerna med diverse extramaterial på varje skiva, samt en dokumentär om "Alien fenomenet" med massa godsaker :h
Kostade mig ett antal mysiga hundralappar, men det var det värt :bire

För någon månad sen hade Rusta ett antal billiga skivor, bland annat en serie SNL som är helt ljuvliga! Specialare med Jerry Seinfeld och några till (en per skiva så att säga) plus en suverän vid namn Bad Boys of SNL - köp för helvete! Roligare utanför sänghalmen kan man helt enkelt inte ha... :e
Att det var till sedvanligt "Rustapris" gör det inte sämre heller. ;)

För mindre vetande betyder SNL "Saturday Night Live" - USAs bästa humorprogram alla kategorier.

Ska bara rapportera att jag nu plöjt igenom boxen med Fawlty Towers och är helt lyrisk - så ska en box se ut! :bire

Två skivor med hela serien plus en skiva extramaterial: intervjuer med några av skådisarna (Manuel, Sybil och naturligtvis John Cleese - den sistnämnde håller låda i 50 minuter!), lite biografier, feltagningar, en "turistguide" till Torquay och lite annat. :)

Bland annat hittar man - om man letar lite - vad som hänt med själva hotellet sen de spelade in serien...

av fem möjliga! :e

@nders: Nu har jag också Monty Pythons pärla i samlingen - jävlar vad bra den är! :)
Gillar skarpt när Michael och Terry knallar omkring i deras gamla miljöer, smågnabbas och begriper inte hur branta bergen blivit - det var ju inte så jobbigt för 25 år sen? :e

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

:stefan:
Drog direkt och kollade om SNL-filmerna fanns kvar och visst fanns det!
25 :- för varje DVD. Dock fanns bara Seinfeld, Mike Myers och Bad boys of SNL. Vilka mer fanns förut?

Tjugofem spänn?? :o
Det var ett tag sen jag skaffade mina, så jag kommer faktiskt inte ihåg vilka / om det var några fler...

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Jag rekommenderar det totala Star Wars DVD settet som kommer ut efter Episod III, kommer för första gången ha alla dom orginella triologierna på DVD, såklart är ju episod 1-3 inkluderade plus säkert en hel hög med andra saker också.

Det är ju inte ut ännu, men då det kommer skaffar jag det.

His Divine Shadow skrev:

Jag rekommenderar det totala Star Wars DVD settet som kommer ut efter Episod III, kommer för första gången ha alla dom orginella triologierna på DVD, såklart är ju episod 1-3 inkluderade plus säkert en hel hög med andra saker också.

Det är ju inte ut ännu, men då det kommer skaffar jag det.

En ren självklarhet i hyllan även för mig!

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Lord of the Rings - Fellowship of the ring
collectors edition
:birp

@nders skrev:

Monty Python's The Quest For The Holy Grail
Tvåskivorsutgåva som är helt späckad med läckert extramaterial, utöver den fantastiska filmen. Bland favoriterna finns How to use your coconuts - an educational film, Follow the killer rabbit, och den absoluta favoriten, The quest for the holy grail in Lego.

Det finns även textning för folk som inte gillar filmen. Alla repliker där är tagna från Shakespeares Henry V (om jag inte minns fel).

Filmen kostade mig 330:- bagis, men det är den helt klart värd. Det finns en annan utgåva nu, som jag inte tror innehåller exakt samma material, men som kostar 219:- på discshop. Kika här!

Mvh,

Äntligen har jag den filmen i min ägo!!! :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag måste rekommendera Forrest Gumps Collectors Edition. Innehåller väldigt mycket extramaterial och är hen helt klart köpvärd box om man som jag älskar filmen.
Nästa DVD-pake som levereras till mig kommer inte att vara film utan Vänner År 5-boxen. :)

Medlem sedan aug. 2000234 inlägg

smyger in reg1 av The Rock. Full fart och bra tryck i ljudet. Surroundanläggningen får verkligen jobba i alla kanaler.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Bendro skrev:

Lord of the Rings - Fellowship of the ring
collectors edition
:birp

Word!

Jag fattar inte att någon inte nämnt den tidigare i tråden.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

hum..
Var hitta ni SNL sa ni?
I affären eller på webben?

På Rusta - spring! På https://www.rusta.se kan man inte handla...

När jag var i Stockholm senast hade jag lite för mycket pengar och vips låg Die Hard With A Vengeance - Special Edition i kassen. En skiva med filmen (som rockar fett med Bruce Willis, Jeremy Irons och husguden Samuel L Jackson) och en hel skiva med extramaterial - behind the scenes, dokumentärer, förklaringar av hur en del scener spelades in med mera. Jag blev sittande till halv tre en natt när jag gav mig fan på att se allt... :e

Igår kom så Die Hard och Die Hard 2 i brevlådan också! Även dessa i 2-skivorsutgåvor varav en med extramaterial. Bland annat finns det en grej där man själv klipper filmen - hur coolt som helst! Man får en scen som är tagen i olika vinklar och sedan får man själv bestämma vilka man vill använda. :)
Finns på dvdon för 159 spänn styck.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)