webForumDet fria alternativet

Låt oss förbjuda motorcyklar

Politik & samhälle

74 svar · 1 947 visningar · startad av Robban

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Frågan#1

Varför skall vi tillåta motorcyklar, när de är minst hundra gånger farligare än andra fordon? Räcker det inte med de andra fordonstyper som finns? Låt oss förbjuda motorcyklar och allt det elände som de bidrar till i samhället. Jag ser flera fördelar att kriminalisera:

* Samhället skulle spara stora pengar på minskad sjukvård och minskat lidande. Varje år ser vi ett stort antal MC-olyckor med fruktansvärda följder - detta eftersom motorcyklar inte kommer i närheten av samma säkerhetsstandard som t.ex. bilar. Varför skall man tillåta någonting farligt, när det finns fullgoda ersättningar som är bra mycket säkrare?

* MC-relaterad brottslighet skulle gå ner till noll, givetvis. Den MC-relaterade brottsligheten är ett stort samhällsproblem som bara växer hela tiden. Genom att förbjuda motorcyklar tar man bort den grund som den MC-relaterade brottsligheten bygger på.

* Miljön skulle må bättre. Den största delen av all MC-åkning är ren nöjesåkning som är helt onödig i ett samhällsperspektiv. För att inte tala om dem som utövar någon form av MC-sport. Fullständigt meningslöst.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Överdos ?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Robban tror att han är rolig återigen...
Var det en öm tå det där med narkotikan & detta är din hämd mot oss som åker mc eller? ;)

Patetiskt försök..

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

I Sverige har vi körtkort på motorcyklar och jag vet varför du startar den här tråden. Var finns körkort på droger ?

Sen är det ju så att du som drogpåverkad aldrig blir nedslagen av en icke drogpåverkad enbart för att du är drogpåverkad. Det händer i motorcykelfallet där merparten av olyckorna beror på att större fordon inte upptäcker det mindre fordonet, dvs motorcyklisten.

Att jämföra motorcykelolyckor med med droger tycker jag är ytterst löjligt.

MC-relaterad brottslighet skulle gå ner till noll, givetvis. Den MC-relaterade brottsligheten är ett stort samhällsproblem som bara växer hela tiden. Genom att förbjuda motorcyklar tar man bort den grund som den MC-relaterade brottsligheten bygger på.

Ja. fortkörningar & andra trafikbrott på mc skulle mycket riktigt bli mindre..

*Suck*
Jag är ju hur dum som helst som öht bryr mig i den här tråden...

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Tror inte det kommer bli nån större diskussion om det här...

Sen är det ju inte så att man löper större och större risk att bli en sämre förere ju längre man kör motorcykel, tvärtom. Men av någon underlig anledning så tror drogliberaler att ju längre man använder en drog, ju "säkrare" är det. Det är ju heller inte så att körupplevelsen minskar hela tiden ju längre man kör motorcykel och man måste då kompensera genom att köra fortare eller mer vårdslöst i trafiken. Det är heller inte så att man kan hamna i det läget att man enbart vill köra motorcykel dygnet runt och därför prioriterar bort familj, vänner och jobb för att lyckas med detta.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nej. Inget bra förslag!
Låt oss i stället förbjuda natten. I skydd av mörkret sker de flesta brott.

Uppenbarligen är det ju några som har tagit åt sig väldigt. väldigt, väldigt mycket av våran drogkritik. Jag tror att det beror på att dom själva innerst inne vet att vi har delvis rätt i det vi säger men det är bekvämare för dom själva att förneka att det finns problem och bara fortsätta att röka på som vanligt och bli höga. Det är ju verklighetsflykt dom vill åt och att påminna dom om de problem som finns borde ju vara som att säga till ett litet barn då man är på Liseberg "vi har inga pengar så vi kan inte åka nått, vi får försöka ha kul med annat istället"

Jag vill förbjuda företag!

Förbjuder man företag så eliminerar man dels risken att folks företag blir rånade samt att privatpersoner som satsar på aktier blir ruinerade vilker ger en mjukare & fluffigare värld att leva i!

Sen får man ju sova längre på morgonen!

Varför inte bara förbjuda knarkare så skulle brottligheten sjunka rejält pga att folk kan sköta sina jobb och är inte i behov av snabba pengar i lika stor utsträckning.

Nej, man kan inte förbjuda folk fattar du väl.. Hur skulle det se ut???

Vi förbjuder Finlandsfärjorna istället!

I val´02 så försökte SVT få fram en disskussion om Ekonomin, att det skulle vara lättare att starta eget och att vi skulle få företagen att stanna kvar i Sverige. Detta är bara en del för att få ett bättre Sverige, med fler löntagare och mindre arbetslöshet.

Finns hur mycket som helst att diskutera på denna fronten.

(Detta var en kommentar till Beatbox inlägg ang. brottsligheten.)

Nu har jag kommit på att vi ska förbjuda sport! Det mår alla bättre av.

Nä inte förbjuda sport, men göra den roligare och mindre svettig!

Selle skrev:

Nä inte förbjuda sport, men göra den roligare och mindre svettig!

Om det går så.. Men jag vill förbjuda den.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag vill förbjuda Bire.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Stollarna kanske går på flugsvamp ?

Det är säsong nu

Jag vill inte förbjuda OveRRidE.. Däremot vill jag legalisera honom.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)