webForumDet fria alternativet

Stolpskottet nummer 1

Politik & samhälle

11 svar · 345 visningar · startad av Kim

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,208229,00.html

Jag tror inte att jag behöver skriva mer än så här... :x

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

What goes around comes around.....

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Då fick vi veta detta, som vi iofs redan innan hade kunnat misstänka. Som synes, metoden med dold kamera kan vara väldigt avslöjande. Men urvalet kan manipuleras.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Hahaha.. vilket , som du nämnde, jävla stolpskott..

Lustigt att det var Aftonbladet och inte Expressen som gjorde det. Heder åt Aftonbladet.

"Janne Josefsson smygfilmades – se klippet inom kort "

*Väntar ihärdigt*

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Hur fungerar det egentligen! Kan man filma i smyg hur som helst? Jag tänker på alla tillstånd som krävs på tankstationer osv.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Jag tror Aftonbladet överdriver sin betydelse. Om Janne på något sätt skämts över att sossar tackat honom så hade han naturligtvis inte sagt det till en journalist från Aftonbladet som han inte litade 100 % på. Det gäller med eller utan kamera. Att Janne J är väldigt vänster och vinklar sina reportage därefter vet ju alla. Janne har nog inte sagt något han velat ha hemligt...

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

clarkbones skrev:

Jag tror Aftonbladet överdriver sin betydelse. Om Janne på något sätt skämts över att sossar tackat honom så hade han naturligtvis inte sagt det till en journalist från Aftonbladet som han inte litade 100 % på. Det gäller med eller utan kamera. Att Janne J är väldigt vänster och vinklar sina reportage därefter vet ju alla. Janne har nog inte sagt något han velat ha hemligt...

Ja, poängen med dolda kameror, och sen konfrontation, är väl att man ska få reda på något som man inte redan vet? Aftonbladets journalister verkar vara lite efter.

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Hall skrev:

Hur fungerar det egentligen! Kan man filma i smyg hur som helst? Jag tänker på alla tillstånd som krävs på tankstationer osv.

Det är skillnad på vanlig filmkamera och en övervakningskamera.

För att rikta en övervakningskamera mot plats dit allmänheten har tillträde krävs tillstånd (inklusive webbkameror där man kan identifiera personer).

Att filma med en vanlig videokamera eller ta kort med kamera på allmän plats är tillåtet, bilderna får även publiceras i tidningar/tv utan tillstånd från dem som är med på bilderna. Om kameran är dold eller inte tror jag spelar mindre roll.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker fortfarande så här

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Och då är vi (som vanligt, tänkte jag säga) överens Web-Tor

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
139 ms — ändringar (db)