Frågan 15 sep. 2002 19:41 #1 Vad heter låten i Coca Cola reklamen på TV och vad heter tjejen som sjunger den?
Handling:
Nån kille sitter utanför en byggarbetsplats och lyssnar på musik medans han väntar på sin tjej.
Musiken spelas i bakgrunden och refrängen går "typ" så här...
"...Give me that love song, that lovesong, give me that....that love song..."
Någon som har en aning? :)
/A
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Jag har inte sett den reklamen ännu, men texten påminner om "Gimme gimme gimme" med Lionel Richie (har jag starkt för mig iaf)... :)
Nej nej nej din gamla hårdrockare! ;)
Det är inte Lionel Richies "Gimme, gimme, gimme"
Tack för gissningen dock! :)
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Det är väl inte mitt fel!!! :e
S Stömne Medlem sedan juni 2001 78 inlägg Förmodligen är det väl en av de special-skivor som Coca-Cola har släppt. Typ "samla x antal kapsyler" för att få dem.
Info finns nog på http://www.coca-cola.se/ kan jag tänka mig.
Gimme, Gimme, Gimme med Narada Michael Walden???
Narada...mm är det en tjej det?
Ska kolla när jag kommer hem! Tack... :)
/A
Selle Medlem sedan sep. 2001 4 781 inlägg Originallåten "Always Coca-Cola" har Joey Diggs gjort iallafall ;) :e
F*n....jag hörde den 4 gånger på TV igår... Är det bara för att reta mig tro? :q
Det är en tjej som sjunger, och jag har ett vagt minne av den här låten...att den var en one-hit-wonder för ca 2-3 år sedan.
"Gimme that lovesong, that lovesong, gimme that old lovesong..."
*sjunger i hopp om att någon ska veta*
/A
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Men skicka ett mail till Coca-Cola och fråga! :i
Har jag ju gjort...men inget svar än... *suck*
Om ni inte vet vad dom snackar om kan ni kolla här
G Gustav Medlem sedan jan. 2000 1 932 inlägg Är det verkligen fortfarande ingen som vet...?
Den är ju så otroligt bra!!!
Illa...
B bymarie Medlem sedan aug. 2002 2 436 inlägg Det kan inte vara en gammal ABBA låt?
# #L# Medlem sedan juli 2002 1 363 inlägg Äh.. varför göra sig besväret .. den suger ju! :p ;)
S solbulle Medlem sedan mars 2001 5 287 inlägg Verkar mest vara en specialskriven jingel tycker jag.
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Lite OT men ni vet att grabben som väntar på tjejen har ett par Sennheiser HD200-lurar på sig eller? :)
Sorry :e
B bymarie Medlem sedan aug. 2002 2 436 inlägg En kompis till mig sa att låten är skapad av Boy George. Kolla upp det.
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg
Dryden skrev:
Lite OT men ni vet att grabben som väntar på tjejen har ett par Sennheiser HD200-lurar på sig eller? :)
Still OT:
Jupp, tittar själv på ett par Sennheiser HD280 Pro eller HD 250 Linear II. ;)