sedan har jag en till fråga som jag alltid har undrat över..... säg denna sida te x då adressen blir:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=49231
men s:et verkar inte ha någon funktion? Har alltid sett den tom... varför är den då där?
9 svar · 566 visningar · startad av crisse6
Rätta mig om jag har fel, men är inte detta lite skumt?
Nya: 1
Olästa: 0
står det vid sidan av förstasidan när man besöker wF. Alltså måste detta vara en liten bugg? Även om jag uppdaterar sidan så står det kvar, och kollar jag i min inkorg så ligger det inget nytt där, vad jag kan se..... :stud
sedan har jag en till fråga som jag alltid har undrat över..... säg denna sida te x då adressen blir:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=49231
men s:et verkar inte ha någon funktion? Har alltid sett den tom... varför är den då där?
Ang. PM: Du måste bli utloggad innan lästa meddelanden räknas som gamla. :)
Ang. s=: De som inte har en browser som stödjer cookies, använder sig av s:et, då sessions-ID:et skickas där.
ok.
men asså det är ju inte så bra, för hela tiden tror man att man fått nya mess.... det är inte alltid den popup rutan kommer när man glider omkring på forumen..... det låter inte snyggt,
Nya 1
Olästa 0
borde gå att fixa... lite störande grej bara....
crisse6 skrev:
ok.
men asså det är ju inte så bra, för hela tiden tror man att man fått nya mess....
Iofs.. men det står ju även olästa... ;)
Jo, men man reagerar ändå tycker jag. Borde kunna fungera på ett bättre sätt.
Jag upplever det som helt korrekt så det beror kanske på hur man tänker.
Du har fått ett nytt meddelande sedan ditt förra besök på wF men du har läst det under din nuvarande session.
Det kan ju t.ex också stå
Nya 12
Olästa 4
Den ena är alltså en räknare för antalet nya meddelanden sedan ditt förra besök och den andra räknaren visar hur många du inte har läst.
Ska man, som du menar, visa samma siffra på båda så blir det samma funktion på bägge räknarna. Det finns ju ingen anledning att göra samma anrop två gånger?
Då plockar man väl hellre bort den ena av dem.
Ska man, som du menar, visa samma siffra på båda så blir det samma funktion på bägge räknarna. Det finns ju ingen anledning att göra samma anrop två gånger?
Har aldrig sagt att man ska ha den eller ta bort den, men när jag tänker efter så är ju igentligen bara en av dom två funktionerna man bryr sig om, om man fått några nya, så tycker jag iaf.
En enkel lösning vore kanske att lägga till tidpunkten då det senaste PM:et kom.
Varför inte? ;)