webForumDet fria alternativet

Vad ska jag göra? *ledsen*

Småprat

172 svar · 10 716 visningar · startad av [AMD]Zmaster

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg
Frågan#1

Hejsan, jag ska driva HockeyNytt.com denna säsong, och bad därför om sponsorhjälp av en delägare på CityNetwork, han nappade och registrerade HockeyNytt.com och meddelade att snart skulle han kunna fixa webbhotell också därifrån.
Det gick en vecka, och jag messade honom på ICQ då han var online, men aldrig något svar, inte heller svarade han på mail.
Jag blev misstänksam efter ännu en vecka utan svar och gjorde en ny icq-identitet och la till honom till den listan, och messade han. Och han svarade, fast han precis innan på min vanliga icq-identitet inte svarat. Sen när jag berättade vem jag var och vilket ärende jag hade samt ställde en fråga så slutade han att svara och gick "Away". Vad ska jag göra? Jag kan inte släppa det, då han har registrerat HockeyNytt.com samt att jag inte har råd att betala kostnaden för ett webbhotell. Som sagt: Vad ska jag göra?

Snälla hjälp mig med förslag!
(Mitt tillstånd just nu: x( och :( )

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Inte för att vara taskig, men du har blivit fett blåst på en bra(?) Idé... Tror inte att du kommer nån vart över huvud taget tyvärr.

Jag skulle iofs ha kommit på nått lämpligt o skriva till honom via e-post med cc till hans chef, till deras ISP, Nic-se, etc etc.. Inte för att det kanske skulle hjälpa, men bara för att jag KAN & att det skulle lindra känslorna lite.

Till hans chef? Gärna om det hade gått, han är <b>delägare</b> i CityNetwork! Kan du ge mig ett förslag på vad jag ska skriva till Nic-se?

Kan inte ge dig bra förslag då jag själv inte är drabbad & därmed inte är tillräckligt uppretad ;)

Ok, ja du skulle veta hur förbannad och arg jag är, men samtidigt ledsen! Vad ska jag göra nu då? Jag har donat med HockeyNytt otroligt länge nu, och så tar det stopp nu. Nått förslag på hur jag kan fixa nån annan sponsor?

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Maila de andra delägarna och berätta, tala om att du kommer kontakta deras kunder om dom inte gör som ni kommit överens om.

Nicrosoft skrev:

Maila de andra delägarna och berätta, tala om att du kommer kontakta deras kunder om dom inte gör som ni kommit överens om.

En bra idé!!
Maila även deras leverantörer, vilka det nu än må vara, & meddela vilken oseriös firma de gör affärer med!

Rent rättsligt tror jag att det är lika bra att tiga.. Det finns väl inga bindande dokument eller liknande? Bara en överrenskommelse muntligen eller via icq typ?
Loggen från icq kanske kan vara intressant?

Jag är inte så bra på att formulera sådana mail, nån som kan hjälpa mig?

[AMD skrev:

Zmaster]Jag är inte så bra på att formulera sådana mail, nån som kan hjälpa mig?

Jag skulle kunna hjälpa dig, men har inte den tiden eller engagemanget så det blir tillräckligt bra, tyvärr.

Tack ändå! Jag skickade iväg detta mailet:

Hejsan, jag ska gå rakt på sak, jag är mycket uppretad!
För några veckor sen så kontaktade jag Per-ola Olsson hos er, och frågade om sponsring till mitt projekt HockeyNytt.com. Han var positiv och sa jag och registrerade domänen direkt och sa att han skulle fixa kontot till mig senare. Veckan gick, och han sa att han var upptagen. Efter ännu en vecka så svarade han aldrig på mina mail eller meddelanden på sitt icq. Jag bytt icq och testade att nå honom precis efter att jag inte nått honom med min vanliga icq, och precis efter jag hade bytt så svarade han, då han inte visste att det var jag, när han fick veta det så slutade han genast att svara. Detta är mycket oseriöst handlat från Per-olas sida, och jag hoppas att ni vidtar åtgärder!

MvH Petter Lindqvist!

OK, det kan funka.

Men: Innan du skickar fler mail så bör du be flera läsa igenom & korrigera svenskan etc etc samt se om du kan formulera bättre.
Jag säger inte detta för att vara elak nu :)

Ju bättre svenska & ju mer slagkraftig fakta, desto bättre resultat.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Har du mail eller ICQ-loggar där er överenskommelse framgår?

Bendro skrev:

Har du mail eller ICQ-loggar där er överenskommelse framgår?

Ja det har jag.

Ang.min svenska är den perfekt, men i all hast blev det lite fel =(!
Hoppas inte det "fäller mig!"

Det fäller nog inte. :)

Hoppas på det, Bire! Måste bara säga att dina å alla andras ideér verkligen hjälpt mig! Jag kommer att rapportera fortsättningen på denna "serie", som jag absolut tycker är tråkig!

Stå på dig! Sätt dit den j****n

Borde göra det...

Bendro skrev:

Stå på dig! Sätt dit den j****n

Tack för stödet! :e men...
...det är nog lättare sagt än gjort, men jag kommer att tala om för City Network, att om dom inte ger mig vad dom har lovat så kommer jag berätta om hur oseriösa dom är för deras kunder samt kontakta deras leverantör och berätta om detta.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ett litet tips i all välmening: skriv aldrig brev i affekt!

När man är som mest uppretad och arg vill man genast skriva av sig och påkalla uppmärksamhet hitan och ditan. Sagt och gjort, man skriver sitt brev, skriver precis vad man tycker och skickar genast iväg det - ju förr dess bättre!

Lite senare när man har lugnat ner sig läser man igenom vad man skrev och ångrar sig något gruvligt... Hur kunde jag formulera mig sådär?? :l

Som sagt, man måste lugna ner sig innan man skriver något liknande... Speaking by experience... :OO

Tack för tipset, men nu är det gjort =(.
Kom på en annan sak.
Jag har ju kommit på namnet HockeyNytt och använt det förrut, men när hans krav på att äga HockeyNytt för att sponsra det sa jag ja via icq, gäller det då? Annars borde jag har rätt till namnet HockeyNytt, och därmed rätt till HockeyNytt.com, eller har jag fel?

I vilka sammanhang har du använt det? Jag antar att du inte registrerat in det på något vis?

772 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
343 ms — deklarationer (db)
183 ms — hämta statistik (db)
243 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
153 ms — ändringar (db)