webForumDet fria alternativet

Email

Om webForum

11 svar · 637 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Jag skulle maila någon här på forumet privat men då upptäckte jag att jag inte kunde hitta användarens email adress... Är det bara jag som är blind eller måste måste man antingen skicka epost genom wf eller hålla på och kolla källkoden för att få tag i någons email?

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Du måste skicka genom wF, det är enda sättet. :)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Mycket bra! Slipper dessa jäkla spam-robotar som scannar sidor efter e-postadresser. :)

herregud... :o

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Det är väl inte så svårt att fråga någon om man vill ha personens mail(?)

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Vi kräver en giltig e-postadress vid registrering och då anser jag att vi är skyldiga att densamma inte publiceras öppet.
De som öppet vill skylta med den brukar göra så i sin signatur.
Vill man kontakta någon så gör man det lika enkelt första gången via formuläret och sedan är det upp till var och en om man vill dela adresser.

Kan man inte fråga Om man vill visa sin emai; för ingen; för medlemmar; för alla ?

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Jag har valt att den inte ska publiceras i klartext på några sidor men möjligheten finns ju fortfarande att publicera den i sin signatur för dem som vill sprida sin adress.

Är det ett felaktigt antagande av mig så går det att ändra. Det finns ju dessutom en röstningsfunktion som kan ge ett demokratiskt underlag för beslutsfattning.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag tycker att det är bra som det är nu. Som sagt vill någon ha min mail så är det bara att maila via forumet och fråga mig :D

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

*håller med Tengblad*

Jag tycker att det är jättebra att e-postadressen inte visas öppet.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Håller med om att den inte skall visas öppet. Skulle den göra det så kommer iaf jag att byta adress helt enkelt eftersom jag inte vill ha vilka mail som helst.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag håller med! Att e-postadressen inte visas öppet är bara bra! Vill någon ha tag i mig så går det alldeles utmärkt, utan att man behöver vara rädd i att någon person/robot skickar spam och annat otrevligt.

Min e-postadress i profilen på gamla UBB gick tidigare att söka på genom google... :e

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)