Om allt går väl så kan man eventuellt söka på 3 tecken någon gång under måndagen.
Lite tester på min lokala server visade att denna indexering skapade drygt 4.000.000 extra rader i tabellen men räknar samtidigt med att kunna ta bort lika många p.g.a. en massa onödiga ord samt sänkning av maximalt antal tecken. En sökning på PHP tog c:a 3 ggr så lång tid på min maskin jämfört med PHP* när gränsen låg på 4 tecken.
Men som sagt, ska optimera det hela och tror att sökningen kommer att bli lika effektiv även med 3 tecken när det är klart.
Det enda ord jag skulle kunna tänka mig ska finnas kvar i indexeringen är img.
Å andra sidan, kommer varenda inlägg med smileys med så skall den helt klart bort. :)
WebForum, 2000, 2001, email m.fl. borde man få söka på. Likaså XP, C#, C m.m. Detta är ju ett datorforum och då måste man väl få söka på datorrelaterade termer?
img och /img fanns med i samtliga inlägg från gamla wF (smiley-länkarna) och har tillsammans 249.621 förekomster. Man skulle kunna fixa till dessa med ett sök och ersätt-skript (tror jag gör det). I denna versionen är det bara när man infogar en bild som taggen kommer med. Smileyn konverteras "on the fly". IMG är ju ett ord som förekommer ofta i webbrelaterade frågor så det fyller ju en funktion att kunna söka på det.
redigerat och 2001 förekommer i stora mängder p.g.a. alla redigeringar.
email är också ett sådant där ord som förekommer i mängder då många har e-postlänkar i signaturen. email stavas ju ofta e-mail också så förslagsvis söker man på *mail istället.
Ska man kunna söka på 2 eller t.o.m. 1 tecken så finns det knappast någon anledning att ha kvar indexeringen, utan kan ju lika gärna söka igenom inläggen istället. Det är dock lite skillnad att söka på ett ord i en ordlista som sedan associeras till ett inläggsid än att söka igenom hela tabellen med inlägg.
Tänkte det skulle vara väldigt lite folk här en söndagnatt men det verkar visst inte avta något nämnvärt.
Kör i.a.f. indexeringen nu och den brukar ta ett par timmar så det blir troligen lite segt under tiden...
Det måste gå att söka efter redigeringar av inlägg utan att ange nick, så redigerad får inte åka bort, men varianter som redigerat kan tappas, precis som du har föreslagit.
/red
Avstår från nytt inlägg bara för att säga: Tack Kjell, point taken!