Mina frågor angående den kameran! (Jag är totalt nybörjare när det gäller kameror)
# Kan man spela in digitalt, med andra ord koppla in den till datorn direkt efter man har filmat och spara filmen på datorn i .mpg, .avi format eller nått?
# Jag har tänkt att använda kameran till semester film nu i nästa vecka + filma fester och lite andra egna filmer :q :i :e och undrar om den duger, om den är bra i största allmänhet?
# Kan man spela in digitalt, med andra ord koppla in den till datorn direkt efter man har filmat och spara filmen på datorn i .mpg, .avi format eller nått?
Det beror helt på det videokort som du ansluter till datorn. Se till så att den kan tanka in både compositvideo (VHS) och component (Y/C Hi8). Enligt tester så kan "Pinnacle Studio DC10+" vara ett bra alternativ. Den har komponentingångar + ljud (RCA pluggar skulle jag tro, "japanare").
# Jag har tänkt att använda kameran till semester film nu i nästa vecka + filma fester och lite andra egna filmer och undrar om den duger, om den är bra i största allmänhet?
O ja. De allra flesta kameror duger till denna typen av filmning. Sedan beror det på vilken nivå du vill lägga dig: vill du ha knivskarpa bilder med perfekt färg - eller vill du bara få saker och ting fastna på videotapen med hyfsad kvalitet.
Det du främst skall kontrollera är om du själv trivs med kameran. För om du ska filma semester och dylikt så är det bättre med en kamera som är greppvänlig än en som är fullfjädrad rent tekniskt. Så tycker jag i alla fall. :)
Det beror helt på det videokort som du ansluter till datorn.
- Aha okej så jag/man måste köpa till ett extra grafik/video kort till datorn för att kunna spara/läggain den färdiga filmen från kameran till datorn?
- Men det går allså att lägga in filmen på datorn med en Hi-8 kamera!
Ja precis, den hoppar inte över till datorn av sig själv precis.
- Va :q :OO nej men jag trode typ att man kunde lägga in filmen via usb sladd eller nått. det var därför jag undrade typ om man kunde använda Hi-8 kamera till det.
Som sagt ! .(Jag är totalt nybörjare när det gäller kameror)
TACK :r igen pace! :)
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2