CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Har lekt lite med ett program jag har för att ta skärmdumpar. Den har en funktion att även spela in videoklipp. Jag funderade på om den kunde vara till nån nytta för oss fotografiintresserade och därför lekte jag lite med programmet och gjorde två "instruktionsvideos".
Nu är de gigantiska, men kanske är det intressant ändå. Vad tror ni?
Ta bort röda ögon (2.7MB)
Konvertera färgbilder till svartvita (6MB)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Snyggt Petra!
Några tankar:
• Filen är stor för modemanvändare.
• Det går inte att se när du klickar på bilden.
• Man kanske ska dela in filmen i flera "steg". Är man ovan så får man nog pausa filmen ofta för att hänga med.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Jag är tveksam till sådan här sorts "utbildning".
För det första så vill man kanske skriva ut instruktionerna för att använda dem någon annanstans, för det andra så är det bättre att läsa på papper samtidigt som man gör själva "uppgiften" än att växla mellan videoklippet & programmet ifråga.
Målgruppen blir ju i så fall de som redan kan Photoshop ganska väl, och vill få en djupdykning i det.
Men det är ju klart, videoklipp är alltid kul! :e
Leve filmen!
malunMedlem sedan okt. 200122 inlägg Läckert! Vad heter programmet du har använt?
/malun
HallMedlem sedan dec. 2001868 inlägg Skitbra!
Sitter just nu och författar en instruktionsbok för ett ganska avancerat styrsytem. Detta är ju ett helt perfekt media att använda tillsammans med texten!
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Programmet heter Snapz Pro och finns på Mac, men det finns med säkerhet andra program även för Windows som kan spela in musrörelser och menyval osv.
Funderade faktiskt på att skriva en text till bilderna också. :)
malunMedlem sedan okt. 200122 inlägg Jo, det hade blivit ännu bättre.
/malun