Ok, sitter med morsans nyinköpta dator där givetvis winXP hamnade på burken, tidigare har jag kört med win98... kan man skaffa någon gratis personlig webserver till XP? hur och vart i så fall? tack på förhand :)
Jag tycker hellre man ska ha Proffesional.. Jag vet inte vad det är för skillnad men detta är fel tråd för det
Du ser vilken version du har när du startar datorn. Har du Proffesional så gör du såhär:
1. Öppna Kontrollpanelen
2. Öppna Administrationsverktyg
3. Öppna Internet Information Services
IIS ser inte likadant ut som PWS men det fungerar nästan på samma sätt. IIS är mycket mer avancerad än vad PWS är men om du håller dig till http://localhost som adress och c:\Inetpub\wwwroot som katalog så fungerar det nog felfritt.
jag fick tidigare klart för mig att varken pws lr iis följde med homeedition... måste jag nu installera 98 igen? eller finns det andra allternativ till direktserver?
Okej, då är det klargjort att det fungerar så det finns ingen anledning att fortsätta diskutera huruvida någon tror att det är eller inte är. Det räcker att tala om hur man gör och att det går att göra på ett visst sätt utan att för den skull nervärdera varandra.