Hmm.. Typ 30 timmar skulle jag tro. :) Jag orkar inte vara uppe så länge oftast.. jag blir *trött* ;)
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
13 svar · 315 visningar · startad av tjejmedhund
om två timmar har jag varit uppe dygnet runt ... *gäsp*
har spelat unreal tournament så jag är åksjuk :)
inte så länge kanske men ändå...
hur länge i sträck har ni varit uppe nångång?
------------------
Jag är inte trött, jag är bara inte van vid att vara vaken.
Hmm.. Typ 30 timmar skulle jag tro. :) Jag orkar inte vara uppe så länge oftast.. jag blir *trött* ;)
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
För ett antal år sedan var jag vaken i 54 timmar i ett sträck. När jag sedan lade mig och sov så vaknade jag efter 27 timmar och trodde att jag hade sovit i 3 timmar bara. ;)
I samband med resor över atlanten, förmför allt tillbaka hit, så händer det att man kan vara vaken ett tag. Dryga 50 timmar, men nog var man trött...
Senast var för ett år sedan, då jag arbetade 35 timmar i sträck. Det var jobbigt. Då höll jag på att somna när jag gick till tunnelbanan för att åka hem och sova.
Sedan kan man ju alltid räkna fältövningar i lumpen, där sömn oftast var undantag.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
Jag tror mitt rekord var någonstans runt 50-55 timmar med.. LAN-party. :)
Jag däckade visserligen sen, duns i marken. :)
Jag vet inte hur mycket cola jag drack, kaffe skall vi inte tala om, fyfan det var bara en stor grå dimma de sista timmarna framför skärmen.. :l
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
Ca. 52t. vakttjänst innan muckarfesten i lumpen, blev en kort fest för min del :(
------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
Jupp, under övningarna i lumpen kunde man knappt stava till sömn - det var då jag utvecklade en praktisk förmåga att sova när-, var- och hursomhelst...
Ståendes mot ett träd - inga problem! :e
------------------
:stefan: - formerly known as Q
Är påsar under ögonen eftersträvansvärt :q
jag och en kompis gick båda samtidgt upp kl. 7 på en fredag. gick i skolan. nattklubb på kvällen. vaken hela natten. uppe till kl. 9 till söndagen. vaknade av att min granne gjort inbrott i mitt hus och nästan hoppade på mig för att jag skulle vakna..
------------------
Not yet... but soon.
39 timar är det längsta jag kan kommaihåg. I lumpen såklart.
Slet en hel natt för att min pluton skulle få sova, jobbade som fan för att de skulle slippa göra en massa saker, diskuterade med kaptenen en hel natt för att förklara regler om sömn och lastbilskörning. Åkte hela dagen och planerade och sen på kvällen vid sjutiden blev jag avlöst av den andra kb:n som skulle gå på som plut c. Enda gången i min lumparkarriär som jag stått och tittat på min ak5:a och funderat på vad det är för något, hur den funkar och vad tanken är att jag skall göra nu då, varför säger någon "patron ur" osv? Var milimetrar från att skjuta ett vådaskott det sista jag gjorde, men blev stoppad av den pågående kb:n. Var vaken ytterligare några timmar innan jag fick gå och lägga mig i en volvo och sova i 6 timmar. Skönt.
------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.
nu har jag varit uppe i 24 h.
------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.
Fy, lumpen verkar urjobbigt...!
En annan fråga: Kan man vänja sig vid allt mindre o mindre sömn, eller var ungefär går gränsen för hur många timmar man absolut behöver? (förstår att det är individuellt, men i snitt?)
Har hört talas om folk som utnyttjar 'microsömn' (omedvetet) - de 'sover' i 2-3 sekunder vid massa tillfällen under dan - och behöver på det sättet inte vila hjärnan lika länge sen under natten... (?)
Jag är nog en av de som utnyttjar microsömn då tror jag. :e
Iallafall vissa gånger på jobbet.
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.