Som ni säkert redan vet är jag lite konstig...
Nu tänkte jag avslöja en "hemlighet" samtidigt som jag ber er om hjälp...
Jag samlar på tänkvärda ord, och med det menar jag t.ex.:
Det är lustigt att det med de relativt få ord som finns i språket går att säga så mycket dumheter.
Robert Strom Pedersen
De som håller med oss kanske inte har rätt, men vi beundrar deras skarpsinne.
Oscar Wilde
Men även mer skämtsamma som:
Some people are wise some are otherwise.
Okänd
To do is to be
Socrates
To be is to do
Sartre
Do be do be do
Frank Sinatra
Har ni lust och tid att komplettera? Jag har visserligen en hel del redan, men jag är övertygad om att många av er sitter med en skattkammare - för en sån som mig - i bakhuvudet.
A synonym is a word you use when you can't spell the word you first thought of.
Livet är ganska kort om man tänker på hur länge man ska vara död
Only when the last tree has died and the last river been poisoned and the last fish been caught will we realise we cannot eat money
Some people only live because it's illegal to shoot them
Everyone has a photographic memory, but some just doesn't have any film
”Banarne, jag anser att vi måste aktivera oss.”
Trazan
”Naturligtvis var det många som upptäckte Amerika innan Columbus. Men de lyckades alltid tysta ner det hela.”
Oscar Wilde
muwhahaa
”Antikrist är djurrättsaktivist.”
Vatikanen i ett uttalande år 2000
“Advertising is legalized lying.”
H. G. Wells
”När jag ser alla de där svältande barnen i Afrika på TV:n så vill jag bara gråta, jag menar, jag skulle gärna vilja vara så smal, men herregud, alla de där flugorna...”
Mariah Carey, popdiva.
Till tankvärda ord hör faktiskt citatet "kommer tid kommer råd", bland annat från boken Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, en sketabra bok av Håkan Nesser.
Min vän och tillika idol, Maria frånb Råneå, sa dessa tankvärda ord, "Tanke tar tid" och detta var på universitetet under C-kursen (programmeringsspråket alltså).
En annan Maria från Gränna som jag känner använder uttrycket "om Gud är god" i diverse sammanhang.
- Om Gud är god får vi många besökare till vår sajt...
- Om Gud är god får får du flickan i ditt liv...
Dessa är fina och tankvärda ord tycker jag. Dock är dom inte myntade av kända personer.
Oups! Jag glömde ju min egen footer, "never underestimate your opponents" som betyder nåt i stil med "underskatta aldrig kunskapen eller talangen hos dina fiender".
Det var Sean Connery som sa så i filmen Blodröd sol, Rising Sun(?). Det var j-vla läckert sagt för det innefattar allt, från andra medarbetare, chefen, andra webbplatser osv. (Jag är webbprogrammerare)