Jag har blivit utkastad från webForum. Tidigare satsade jag väldigt mycket på att delta och utveckla forumet. Nu är jag avsatt som moderator. Är det tacken?
Jag kan aldrig någonsin acceptera att bli behandlad på det sättet och väljer därför att lämna webForum för all framtid. Ni har inte sett några inlägg från mig de senaste dagarna och ni lär aldrig se dom igen.
Den negativa Swey som förstör stämningen för alla är borta för alltid. Nu kan ni ha party!!
*poff*
Ni som har mig på ICQ *bara* för att jag är med på webForum kan radera mig. Jag vill aldrig någonsin se ett meddelande eller e-post från Hallgren, Emission, Rikard eller Bire igen. Ni är redan raderade från min lista.
inga vänliga hälsningar
- Swey
Administratören kan nu radera mig från medlemsregistret.
För er information, detta postades av emission i staff under gårdagen. Vi forumledare ville inte göra en större sak av den här händelsen än nödvändigt - varför vi inte har gått ut med någon information tidigare. Nu känner vi oss nödgade att bemöta denna kritik.
Emissions inlägg i staff:
Efter mycket övervägande har vi fattat det drastiska beslutet att säga upp Sweys moderatorskap tillsvidare. Beslutet har fattats efter många långa diskussioner med Swey om möjliga lösningar, men tyvärr har dessa inte resulterat i någon bättring, vad beträffar det som vi uppfattar som ett attitydproblem.
Vi tänker utvärdera situationen igen om två månader, och om vi då ser att våra krav och egna tillmötesgåenden på ett konstruktivt sätt tillmötesgås av Swey, ska vi definitivt göra vårt bästa för att Swey igen ska få chansen att utgöra den resurs för wF som han definitivt kan.
Av respekt för alla inblandade parter har detta beslut fattats utan officiell diskussion och omröstning, och jag föreslår att vi heller inte diskuterar det fattade beslutet, av samma skäl. Däremot är ni alltid välkomna att kontakta oss forumledare direkt.
Forumledarna, genom Gunnar Liljas
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
red
webForumkod hänger ju inte med i kopieringar...
/red
Vadå avsatt?
Vad är orsaken? Skötte sig inte Swey i sina forum? Jag har svårt att tänka mig detta eftersom jag alltid sett Swey som en person mycket kapabel att moderera. Är det detta eller är de de "attitydproblem" ni pratar om? Vad hände med det vänskapliga webForum? Jag har t.ex. aldrig sett ett inlägg från RGB (149 inlägg) eller Marley (49 inlägg) så, varför faller valet på att avsätta Swey före någon av de inaktiva moderatorerna?
*fattar inte* :(
------------------ Axel Veibäck
- http://www.axelweb.nu
- axel@axelweb.nu "Do not recharge, put in backwards, or use."/Varningstext på ett batteri
För det första. Swey har inte blivit utkastad från webForum, utan bara, tillsvidare, blivit av med sitt moderatorskap, med en klart formulerad chans att få det tillbaka. Vi vill verkligen inte bli av med Swey från webForum som sådant. Tvärtom.
Att börja motivera detta, fram och tillbaka, skulle - per definition - resultera i pajkastning, och det har vi sett alltför mycket av på wF.
Låt oss bara kort säga att vi har haft stora samarbetssvårigheter i Staff, som vi inte lyckats lösa, trots stora ansträngningar. Därför fattade vi detta drastiska beslut, med förhoppningen om att det var det bästa för alla inblandade parter, dvs. även för Swey.
Robban, kan man inte få en lite bättre förklaring varför du avsäger dig dina moderatorposter?
Tja, tänker inte ge mig in i några längre utläggningar. Men jag tänker inte sticka under stol med att anledningen till att jag avgick just nu, är att Swey blivit utkastad (eller "blivit av med sitt moderatorskap", om man nu vill kalla det så). Jag håller helt enkelt inte med forumledarna i frågan om hur problemen på webForum skall lösas, och tar konsekvenserna av det.
Jag är besviken på dej swey. Du anförtrodde i staff en sak för en tid sedan o bad oss alla att det skull stanna där , minns du ? VI höll det o var tysta
Detta
Emissions inlägg i staff:
Efter mycket övervägande har vi fattat det drastiska beslutet att säga upp Sweys moderatorskap tillsvidare. Beslutet har fattats efter många långa diskussioner med Swey om möjliga lösningar, men tyvärr har dessa inte resulterat i någon bättring, vad beträffar det som vi uppfattar som ett attitydproblem.
Vi tänker utvärdera situationen igen om två månader, och om vi då ser att våra krav och egna tillmötesgåenden på ett konstruktivt sätt tillmötesgås av Swey, ska vi definitivt göra vårt bästa för att Swey igen ska få chansen att utgöra den resurs för wF som han definitivt kan.
Av respekt för alla inblandade parter har detta beslut fattats utan officiell diskussion och omröstning, och jag föreslår att vi heller inte diskuterar det fattade beslutet, av samma skäl. Däremot är ni alltid välkomna att kontakta oss forumledare direkt.
Forumledarna, genom Gunnar Liljas
Skulle ju oxå stanna o vad jag förstår av det hela inlägget är ju en disk. förd MED Swey ej om Swey ??
MEN ... rätt eller fel , det vet ju de som är inblandade. TROR mej vara säker på att Swey absolut ej blev utkastad men känner det kanske så.
Jag gillar inte detta!!!! x( Swey tyckte jag var schysst och trevlig han talade även om vad som var fel med att göra vissa saker som bryter mot lagen m.m Jag gillade Swey hoppas han kommer tebax..
------------------ Utdrag nr 2 ur jispirs regelbok-->Sov bara när du är trött inte när nån säger till dig :D
Ett gott trams förlänger livet :e
Vad fan skriver ni att han ej har skött sig och att ni ska avsätta honom som moterator?
Är ni störda eller?
Nu kommer ju alla lämna webforum för gott och sida läggas ner!
Skyll er själva!
Och hoppas att ni inte sover gott i natt, ni som ansvarar för "mobbningen" mot swey!!
Hur tror ni att han känner sig när ni skriver så här till honom?
Detta är ett av de känslomässigt absolut svåraste inlägg jag någonsin känt mig tvungen att skriva.
Jag känner även att det absolut viktigaste för mig i detta inlägg är att vara saklig och opartisk – trots att jag är part i målet. Jag ber nu dig, bästa medlem av webForum, att försöka läsa detta inlägg på samma sätt som jag försöker skriva det - utan förutfattade meningar och värderingar.
Rent sakligt har vi forumledare nu två val, antingen kan vi tystlåtna låta händelsen passera förbi, eller så kan vi bemöta kritiken genom att försöka framlägga fakta så sakligt som möjligt.
Låter vi händelsen tyst passera förbi är det stor risk för att det skapar onödiga, infekterade, diskussioner. Diskussioner som bygger på spekulationer och som kommer att ligga webForum i fatet oavsett sanningshalt.
Bemöter vi kritiken tvingas vi att offentliggöra motiveringen.
Oavsett om vårt beslut är korrekt eller inte ”hängs” en medarbetare ut genom offentligt framläggande av de incidenter som ligger bakom avstängningen.
Skulle vårt beslut vara helt felaktigt borde Kjell lagt in sitt ”veto”, vilket alltså inte har skett. Tvärtom, han stöder oss i beslutet.
Kontenta, detta känns som ett val mellan pest eller kolera. Vi är rädda för att denna utredning svårligen kan sluta i en ”win-win”-situation även om det är vår innersta förhoppning.
För att förtydliga ett par sakfrågor:
Precis som emission skrev (och jag citerade i ett tidigare inlägg), stängdes Swey av som moderator på grund av att vi inte har kommit till rätta med de problem som har påtalats trots flertalet gemensamma diskussioner, mellan Swey och oss forumledare.
Precis som emission skrev har avstängningen skett med en starkt uttalad möjlighet för Swey att komma tillbaka som teknisk resurs och/eller moderator. Vi avser att utvärdera situationen på nytt om två månader.
sgtpepper Nä vem har sagt att du eller ngn annan är dum ??
Jag är besviken på swey för att han ej kunde respektera att hålla allt tjafs för sej själv. Liksom jag fått bita i det sura äpplet MÅNGA ggr för att jag öppet säger vad jag tycker o tänker.
Jag tänker inte ställa mej på ngns sida utan gör som alltid, vandrar min egen väg.
Han bad oss att lyssna o respektera HANS önskan vilket vi gjort. Om vad är mellan några st o Swey. Men han kan ej respektera Emissions önskan tycker jag. Om nu ngn tycker det är skandal att han tills vidare är borta från moderator rollen så, vad kan vi göra ? KOLLA med Swey så kanske ni får hela den rätta historian ??!! Eller med Kjell o Rikard m.fl