Moddat chassie = modifierat chassie. Kan vara allt från neonlampor till extra fläktar i lådan.
Titta på länken:
http://www.sweclockers.com/galleri/
------------------
"signatur"
32 svar · 756 visningar · startad av mynonaa
Hejsan!
Såg en annons i en tidning för en LAN-träff. I annnonsen stod det något om chassimodning. Vad innebär det?
Moddat chassie = modifierat chassie. Kan vara allt från neonlampor till extra fläktar i lådan.
Titta på länken:
http://www.sweclockers.com/galleri/
------------------
"signatur"
Flyttar över tråden till PC forumet, då den inte har med LAN/WAN att göra :D
------------------
Jag ska bli en ondskefull krigsherre när jag blir stor.
- Vill du ha en Pucko?
Snacka om att man måste ha tråkigt om man lägger ner så där mycket tid på bara lådorna som vissa hade gjort. :OO
------------------
/Mvh Tengblad
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
Bah, jag ska så fort som möjligt operera in ett mainstream-plexiglas i sidan på mitt fulltower, samt belysa skiten med några LED's och ett Cold Cathode-rör.
...men inte fan har jag tråkigt...
men inte fan har jag tråkigt
Överenergi & taskig fantasi för vad man ska lägga pengarna på då? ;)
Moddning av en dator är bland det mest korkade man kan hålla på med!
En dator vill man ju gömma undan för att spara plats & slippa oljud från den, inte fan vill man väl sitta o titta på en dator med färgade lampor i??
Isf har man nog lekt med för många trasiga leksaker som barn + att brandbilen man fick på sin 5årsdag var lackad blå.
------------------
Visste du att man får tramsa här???
Överenergi & taskig fantasi för vad man ska lägga pengarna på då?
Moddning av en dator är bland det mest korkade man kan hålla på med!
En dator vill man ju gömma undan för att spara plats & slippa oljud från den, inte fan vill man väl sitta o titta på en dator med färgade lampor i??Isf har man nog lekt med för många trasiga leksaker som barn + att brandbilen man fick på sin 5årsdag var lackad blå.
Så, alla moddare är korkade? Om man filar lite på sin fläns för att skiten skall få plats på moderkortet, är man korkad då? Om man gör ett hål i chassit för att sätta in en fläkt och kyla sin brännheta burk, är man korkad då? Om man sätter hjul under sin 25kg tunga burk, för att överhuvudtaget kunna flytta den, är man korkad då?
Allt detta är moddning, som du så starkt ogillar...
Du kanske inte klarar av att andra gillar att roa sig på sätt som du inte har förståelse för?
[Redigerat av oelbal den 08 feb 2002]
Jag har sågat ut hål i sidan och toppen och satt i två tysta fläktar för att få ner tempen i lådan. Det var mer en praktisk moddning än en estetisk.
PS. min brandbil var röd...Ds
------------------
"signatur"
mainstream-plexiglas i sidan på mitt fulltower, samt belysa skiten med några LED's och ett Cold Cathode-rör
:OO
Det är alltid lika skoj att såga Oelbal! §e
------------------
Det är alltid lika roligt när Bire lyckas med konststycket att föra tramset utanför Caféts gränser, trots att det finns tydliga namn på forumen som indikerar vad som bör skrivas och inte...
[Redigerat av oelbal den 10 feb 2002]
oelbal: Om du kallar min sågning av dig & alla andra som moddar datorer för trams så är du ute på mycket djupt vatten & jag ser ditt försök att tracka ner på mig som enbart patetiskt.
Jag anser att det är aslöjligt att modda & det står jag för.
------------------
...Men, jag måste ju få svara.
jag ser ditt försök att tracka ner på mig som enbart patetiskt.
Behöver jag påminna dig om vem det var som egentligen startade att "tracka ner" på den andre? Betänk följande citat:
Det är alltid lika skoj att såga Oelbal!
I själva verket torde det ju vara du som är patetisk, eftersom du ändå startade det hela.
Men herrejösses Oelbal... Jag citerade dig & råkade fälla en "lustig" kommentar!
Ska du börja jaga folk som använder en "lustig" ton i forumet och anklaga dom för att tramsa nu också?
För att vara extra tydlig så sågade jag dig pga detta:
mainstream-plexiglas i sidan på mitt fulltower, samt belysa skiten med några LED's och ett Cold Cathode-rör & tycker du att det är trams så vette fan hur jag ska kunna uttrycka mig tydligare...
------------------
Varför ska man såga folk pga deras intressen? Kan du inte hålla sådana nedlåtande åsikter för dig själv? Tänk efter en smula... Det kanske är du själv som till slut blir sågad om du ska använda en så otrevlig ton..
Ja, jag BLIR sågad hela tiden.. Men jag gnäller inte om det som herr Oelbal gör.
Om en person inte gillar en sak så är det väl för jösse namn dennes rättighet att få säga det?
Eller ska man hålla färgen & tycka lika som alla andra?
För att vända på det lite:
Är det rätt av Oelbal att anklaga mig för att "föra tramset utanför cafet" & på det sättet sätta mig i dålig dager??
Men det är väl en jävla skillnad antar jag???
------------------
Själv tycker jag att det är rätt kul att kika på folks moddningar på olika hardware-sajter vilka ofta brukar vara riktigt coola, men jag tycker ändå att det är Bires rätt att säga att han personligen tycker att det är larvigt.
Jag kan ibland tycka att det är larvigt med dragracing och det är förmodligen inget som Bire blir sur över ;)
Så sluta nu att bråka och börja bygga på era vattenkylningar, LCD-displaymoddningar och ljusdiodspillemojer :e
------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.
Bire >>
Jomenvisst, säg vafan som helst, död åt kungen och ut med invandrarna. Men hur "lustigt" blir det i längden?
Är det rätt av Oelbal att anklaga mig för att "föra tramset utanför cafet" & på det sättet sätta mig i dålig dager??
Men det är väl en jävla skillnad antar jag???
Klart som fan att det är skillnad, till skillnad från dig så gav jag svar på tal, istället för att starta nått irrelevant snack om att såga vissa personer...