MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Tjohejsan wF!
Fick just veta att jag lagt in en dropdownmeny som bara funkar i I.E på en av mina hemsidor. Skulle verkligen uppskatta om ni kunde göra den kompatibel med Opera, Mozilla och Netscape också :) Såhär ser den ut
<span onclick="menu(menynamnet)" STYLE="cursor:hand;">Test rubrik<br></span>
<span style="display: none" id="menynamnet">
» <a href="#">Test 1</a><br>
» <a href="#">Test 2</a><br>
» <a href="#">Test 3</a><br>
</span>
Tack på förhand!
Mvh
Du är alltså nöjd med hur den funkar i IE, och skulle vilja att den funkade i andra läsare?
Jag tror att du måste visa funktionen menu, och annan tillhörande kod för att någon ska ha en chans att lösa ditt problem.
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Jo precis så, usch va trött man kan vara på en torsdagskväll... skönt med helg snart :OO
<script language="javascript" type="text/javascript">
function menu(obj) {
if(obj.style.display=='none') {
obj.style.display=''
}
else obj.style.display='none'
}
</script>
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg <script language="javascript" type="text/javascript">
function menu([b]objId[/b]) {
[b]var obj = document.getElementById(objId);[/b]
if(obj.style.display=='none') {
obj.style.display=''
}
else obj.style.display='none'
}
</script>
<span onclick="menu([b]'menynamnet'[/b])" style="cursor:[b]pointer[/b];">Test rubrik<br></span>
<span style="display: none" id="menynamnet">
» <a href="#">Test 1</a><br>
» <a href="#">Test 2</a><br>
» <a href="#">Test 3</a><br>
</span>
wazidMedlem sedan maj 2001156 inlägg Det var en tjusig menylösning.
Har någon tips på hur jag gör om jag kör en hemsida (i ASP) utan frames.
Jag har alltså menyn i vänstersidan (via en includefil) så den scrollar med resten av sidan.
Problemet blir att om jag klickar på en länk i nivå 2, så laddas sidan om, och menyn är inte expanderad längre.
Jag skulle kunna skicka med en variable som håller reda på vilken menydel som ska vara expanderad. Men hur lägger jag in detta i Javascriptkoden?
Tacksam för hjälp
DAvid
eeeMedlem sedan sep. 2005100 inlägg Ursäktar ett försök till bump men jag har också letat massa kod på nätet för att lösa detta men inte lyckats. Har precis samma problem som wazid.
Ingen som har något förslag?