![]() |
|
|
|||||||
| Jobb & Tjänster (ideella) Förmedling av gratis- bytestjänster/jobb. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-11-12
Lösningar: 0 |
Jag önskar ett mail script byggt efter mina instruktioner. =)
Scriptet ska bestå av två filer. Mail.php & Mail_send.php. Mail.php Innehåller ett formulär med: *Mottagarens mail *Mitt Namn *Min Mail *Rubrik *Meddelande *Skickaknapp (haha) Mail_send.php Innehåller en funktion som gör att mailet skickas och sedan skickar vidare en till en annan sida. (ex: index.php) Jag finns att nå på: daniel@speldosan.com Detta jobb är för www.fyndera.se |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 0 |
Du kan ju inte bara tro att du ska få ett mailscript bara så där.....
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-11-26
Lösningar: 6 |
Flyttas från PHP..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-07-17
Lösningar: 36 |
hmm? Vart tog tiden vägen då folk som ville ha hjälp gratis frågade om den istället för att bara kräva?
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-06-19
Lösningar: 284 |
> Du kan ju inte bara tro att du ska få ett mailscript bara
> så där..... Det var ett konstigt svar. Jag menar, det är ju en sak om han begär något som är jobbigt, men nu tar det ju inte ens en minut att fixa, så varför skulle han inte kunna få det då? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-06-19
Lösningar: 284 |
Mail.php:
<form method="post" action="Mail_send.php"> Namn: <input type="text" name="Namn"><br> E-postadress: <input type="text" name="email"><br> Rubrik: <input type="text" name="rubrik"><br> Meddelande: <textarea name="meddelande"></textarea><br> <input type="submit" value="Skicka"> </form> Mail_send.php: <?php $mottagare = "den-du-vill-skicka-till@nånstans.com"; $msg = "Brev från webbsidan:\n\n"; foreach ($_POST as $key => $value) { $msg .= ("$key: $value\n"); } mail($mottagare, $_POST['rubrik', $msg); header("Location: index.php"); ?> |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-10-23
Lösningar: 1 |
Citat:
|