![]() |
|
|
|||||||
| Perl, Python, Ruby och övrig CGI Programspråket Perl och interfacet CGI, webbens veteraner. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-12-19
Lösningar: 0 |
perl och pdf
finns det något bibliotek i Perl som man kan läsa PDF filer med.
det jag vill göra är att skapa en cgi applikation som kan läsa pdf och visa på en webbsida. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-06-18
Lösningar: 246 |
Antros PDF modul verkar rätt ok. Har du provat den?
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-12-19
Lösningar: 0 |
Jag hittar den, men är inte så duktig på Perl vilket gör att jag inte kan skriva om den full ut.
Ser ut som om det den är menad för Perl tolken och outputtar ingen html text.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-06-18
Lösningar: 246 |
Du kan skriva ett script som använder modulen och output'ar vad du vill - html t.ex. Jag har dock tittat lite närmare på modulen, och det ser ut som den bara kan läsa information som nyckelord, skapare, antal sidor, etc. Inte just innehållet på sidorna. Så det är nog tyvärr ändå inte vad du söker.
Letade lite på google och hittade denna sida. i XPDF finns ett litet program "pdf2text" som du kan anropa från perl för att konvertera pdf -> text. Sedan kan du läsa in text-filen från perl. Hur du exekverar ett program från perl ser du här.
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|