![]() |
|
|
|||||||
| .NET I detta forum diskuteras ämnen som berör .NET-plattformen, bland annat asp.net. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-05-23
Lösningar: 0 |
MsgBox från CodeBehind
Jag har en sida med en massa textboxar och dropdownlist, dessa värden lagrar jag i en databas. Efter att lagringen gjorts vill jag visa en MsgBox som talar om hur lagringen gick. Men HUR gör jag detta? har försökt att lägga dem i CodeBehind sidan men får felmeddelande ->
It is invalid to show a modal dialog or form when the application is not running in UserInteractive mode. Specify the ServiceNotification or DefaultDesktopOnly style to display a notification from a service application. Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. Exception Details: System.InvalidOperationException: It is invalid to show a modal dialog or form when the application is not running in UserInteractive mode. Specify the ServiceNotification or DefaultDesktopOnly style to display a notification from a service application. Koden är -> If ok Then MsgBox("Dokumentet är lagrat", OKOnly.Information) Else MsgBox("Något blev fel vid lagring", OKOnly.Critical) End If Har även försökt att lägga det på aspx-sidan genom att tilldela en hidden variabels value ett värde och sen gjort en if sats liknande den ovan men det funkar inte heller... Hoppas att nån kan hjälpa mig!! Det borde väl fungera att göra det i VB istället för i typ JavaScript?!? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-04
Lösningar: 15 |
Jag har ingen lösning på just ditt problem på rak arm, men jag brukar kasta upp ett javascript så här:
Kod:
Page.RegisterClientScriptBlock("stringscript", "
<script language='javascript'>
alert('MEDDELANDE');
</script>
");
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-09-26
Lösningar: 118 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Tack för svar, jag löste det med hjälp av VBscript i alla fall!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-12-29
Lösningar: 127 |
Hurdå om man får fråga?
|
|
|
#6 |
|
Medlem
På CodeBehind sidan sätter jag en hiddenvariabel = True/False beroende på hur lagringen gick.
If ok Then hdOK.Value = True Else hdOK.Value = False End If Detta kollar jag sen på aspx-sidan. if frmLagra.hdOk.value <> "" then if frmLagra.hdOk.value = "True" then MsgBox "Dokumentet är lagrat",64+0,"Dokumentet lagrat" else MsgBox "Det har inträffat ett fel." end if end if |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|