![]() |
|
|
|||||||
| ASP Diskussioner om Active Server Pages, med relaterade scriptspråk (klassisk asp). |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-29
Lösningar: 37 |
räkna ut värde av datum och lägg till i db
Hej
Jag har två tabeller, En med info om användarna, där finns ett datum som heter reggad, och ett fält som heter skoltitel, där finns även ett fält som heter energtot. Jag har även en tabell som heter skola med ett fälten, dag, titel, energi. Jag vill att den ska kolla igenom alla användare, räkna ut ur många dagar man varit medlem utifrån datumfältet reggad (typ 2000-02-02 12:11:15). Om man varit medlem i 10 dagar ska den hämta skoltitel och energiny ifrån tabellen skola där dag är lika med 10 och uppdatera fälten skoltitel med den nya titel, den ska även ersätta det gammla värdet i energitot med värdet ifrån energiny i tabellen användare. Förstår ni? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-08-14
Lösningar: 6 |
använd datediff funktionen för att räkna ut antalet dagar från reggad till idag
Kod:
iAntalDagar = datediff("d", Now, rs("reggad"))
Det är en början
Min sämsta sida Min intressanta sida "Få av oss kan med lätthet ge upp vår tro på att samhället på något sätt är förnuftigt inrättat. Tanken på att staten har blivit vansinnig och bestraffar så många oskyldiga människor är outhärdlig. Och därför måste bevisen förnekas." Arthur Miller |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-29
Lösningar: 37 |
Tack så mycket
![]() Trodde inte jag skulle få något svar. Det var iaf en början. |