![]() |
|
|
|||||||
| ASP Diskussioner om Active Server Pages, med relaterade scriptspråk (klassisk asp). |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-20
Lösningar: 0 |
Jag vill bygga ett menysystem,
jag har dessa filer, om.asp gb.asp board.asp nu vill ja sätta ihop dessa filer till en, index.asp?page=om index.asp?page=gb index.asp?page=board har försökt med denna kod, <% IF Request.Querystring("page") = "om" THEN %> <A HREF="index.asp?page=">Om</A><BR> <% ELSE %> <A HREF="index.asp?page=gb">Gästbok</A><BR> <% END IF %> <% IF Request.Querystring("page") = "board" THEN %> <A HREF="index.asp?page=">Forum</A><BR> <% ELSE %> <A HREF="index.asp?page=board">Forum</A><BR> <% END IF %> <% IF Request.Querystring("page") = "gb" THEN %>Gästboken <% End If %> men när jag trycker på ex, gästboken, så får jag upp den valda sidan men menyn till vänster ligger kvar, det går inte att öppna en sida i ASP ex, <% Open page("board.asp") %> eller liknande. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Kalebass Registrerad: 1999-12-09
Lösningar: 1235 |
Förstår inte riktigt vad din kod skulle göra. Den skriver ju bara ut ett par vanliga länkar.
Om du inte vill sätta ihop filerna får du lägga in dem med SSI. <% IF Request.Querystring("page") = "om" THEN %> <!--include file="om.asp"--> <% ELSEIF Request.Querystring("page")="gb" THEN%> <!--include file="gb.asp"--> ...och så vidare. Med senare versioner av ASP kan man också använda t.ex: server.execute(Request.Querystring("page") & ".asp") |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-20
Det funkar ju inte att inkludera,
<% IF Request.Querystring("page") = "gb" THEN %> <!--include file="gb.asp"--> <% End If %> får bara upp en tom vit sida. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-26
Lösningar: 527 |
Det beror på att koden du fick var felaktig, det fattades ett tecken "#"
Det skall vara: <!--#include file="gb.asp"--> Andreas |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-17
varför inte använda en redirect?
typ: Kod:
select case (request.querystring("page"))
case "gb"
response.redirect "guestbook.asp"
case "forum"
response.redirect "webforum.asp"
end select
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |