![]() |
|
|
|||||||
| ASP Diskussioner om Active Server Pages, med relaterade scriptspråk (klassisk asp). |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-29
Lösningar: 2 |
Jo man skriver in vad man ska söka på det fungerar
Man får fram lite av den information som man ville ha säg som exempel Martin Nilsson 25år 180cm Vide Nilsson 65år 150cm Robert Gulasch 12år 125cm du har kontaktat databasen och fått detta utskrivet. Men du vill veta mer om Martin Nilsson 25år och 180cm var han arbetar och om han har flickvän. hur går man då vidare till en ny sida där all information om martin nilsson skrivs ut? ------------------ Lazerzubb
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-05
Lösningar: 1115 |
Jag antar att du har ett unikt id för varje post... skicka med det id:t till nästa sida, och hämta infot där med id:t...
------------------ PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen www.webeye.nu Är du med i facket? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
jo
<input type="hidden" value="<%=rs("ID")%>"> finns när du får den korta information men hur hämtar jag den sän när du går vidare och hur går du vidare ------------------ Lazerzubb
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Kalebass Registrerad: 1999-12-09
Lösningar: 1235 |
Om du vill använda hidden får du skapa ett formulär och en submit-knapp, för att gå vidare
<form action="detaljomperson.asp" method="get"> <input type="hidden" name="ID" value="<%=rs("ID")%>"> <input type="submit" value="Info om snubben"> </form> Annars får du skapa en länk <A HREF="detaljomperson.asp?id=<%=rs("ID")%>">Info om snubben</A> I båda fallen hämtar du ID i detaljomperson.asp med request.querystring("ID"), och gör utsökningen i databasen, baserat på det. [redigering]Missade name="ID" i hidden-taggen[/redigering] [Redigerat av emission den 18 aug 2000] |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-31
Lösningar: 0 |
Du använder en submit knapp.
<form action="hej.asp" method=get> <input type="hidden" name="kalas" value="<%=RS_namn("balaha")%>"> <input type="Submit" value="Gå vidare"> Hämta datan i Hidden: <% Kalas = Request.QueryString("kalas")%> ÄR det så här du menade? ------------------ GO och gla ASP choklad There is no Guru!
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Jag vill ha det som en länk men hur hätmar jag id och printar ut infon från
databasen sen typ If ID=ID then <%=rs("namn")%> ------------------ Lazerzubb
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-26
Lösningar: 527 |
Så här:
Kod:
<%
sql = "select * from tabell where id = " & request.querystring("id")
set rs = connection execute(sql)
%>
Sen skriver du bara ut det:
<%=rs("namn")%>
[Redigerat av AG den 18 aug 2000] |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|