. :e :e
Testa den här nästa gång det ringer en telefonförsäljare. :e
28 svar · 2 120 visningar · startad av Web-Tor
Testa den här nästa gång det ringer en telefonförsäljare. :e
. :e :e
Haha, sjyst! :e
En gång ringde en kärring från nåt medelmåttigt företag som erbjud sig att skicka information och utdrag om vilka olika typer av register jag finns med i för den nätta summan 500 spänn. Det var det löjligaste jag hade hört sa jag, jag bryr mig inte om jag så finns med i SÄPOs register och jag kontrade med, om jag inte minns helt fel, med att fråga efter organisationsnumret till kärringens företag. Då blev det tyst. :e
Hur som helst, om man vet att det de snackar om är bluff, och har klara bevis för det - då är det jäkligt kul att snacka med dem! :e
Heheh jag brukar va väldigt frågvis när dom ringer.....dom brukar tröttna rätt fort :e
När de ringer och frågar om ni vill köpa något. Kontra tillbaks med att om du köper något av mig så kan jag köpa ditt tvättmedel eller vad det nu är för nått de säljer.
Funkar ganska bra!
Tänk bara på att de flesta som ringer hem till er är vanliga människor, så var inte otrevlig. :)
Gå med i Nix-registret istället för att bemöta försäljare med "vad fan ringer du om!"
Mvh,
@nders skrev:
Gå med i Nix-registret istället för att bemöta försäljare med "vad fan ringer du om!"
Var gör man det? Fråga en annan gång här på wf men ingen svara då :OO
@nders skrev:
Tänk bara på att de flesta som ringer hem till er är vanliga människor, så var inte otrevlig. :)
Mvh,
Precis. I sådana lägen är det skitbra att använda sin "byråkrat-svenska" som får skällsord att framstå som poesi. :e
Så nu har jag anmält mig till nix :D
När en telefonförsäljare ringer brukar jag säga att jag inte har tid utan kan ringa upp senare om jag får deras nummer.
När de säger att de inte lämnar ut numret så kontrar jag med "Jaså, du vill inte heller bli störd"
Pedda: Lite Seinfeld stuk över det kanske....
@nders skrev:
Mvh,
Men det där verkar ju inte alls vara lika roligt som att mobba den stackars tele-apan.
Man skall vara snäll mot tele.försäljare, jag brukar prata ett tag med dom, recordet är ca.20 min utan att köpa något §e
Lite av en sport att se hur länge dom håller ut när dom fattat att det inte blir någon affär :e
frankof skrev:
Man skall vara snäll mot tele.försäljare, jag brukar prata ett tag med dom, recordet är ca.20 min utan att köpa något §e
Lite av en sport att se hur länge dom håller ut när dom fattat att det inte blir någon affär :e
Liknande det jag gjorde igår ;)
Men som sagt, anmält mig till nix nu :)
En telefonförsäljare ringer mig 5-6 ggr om dagen, han har precis börjat jobba och har tråkigt :)
Så mitt rekord ligger väl på 45-60 min utan att köpa något.
Det är alltid lika trevligt när de ringer och man har tid att snacka.
Eller när djuice eller vilka det var som ringde upp mobilen (comviq kontant) och man lekte jäätte dryg för att tjäna bonus.
:e ;) :bire
Pace skrev:
Haha, sjyst! :e
En gång ringde en kärring från nåt medelmåttigt företag som erbjud sig att skicka information och utdrag om vilka olika typer av register jag finns med i för den nätta summan 500 spänn. Det var det löjligaste jag hade hört sa jag, jag bryr mig inte om jag så finns med i SÄPOs register och jag kontrade med, om jag inte minns helt fel, med att fråga efter organisationsnumret till kärringens företag. Då blev det tyst. :e
Hur som helst, om man vet att det de snackar om är bluff, och har klara bevis för det - då är det jäkligt kul att snacka med dem! :e
Öh...det är ju liksom gratis, du kan en gång per år begära detta från nånstans( Datainspektionen?) så får du det. Läste det nånstans....