![]() |
|
|
|||||||
| Webbserver Forumet för Apache, IIS, PWS och övriga webbservrar. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-01-26
Lösningar: 0 |
installera aspSmartupload i IIS XP?
Hej!
Jag får inte riktigt kläm på hur jag lägger till aspSmartUploadUtil.dll i XP IIS så att skriptet hittar det. Jag mistänker att jag ska lägga till en %path% Får det här felet: Wrong selection : File not found: aspsmartuploadutil.dll Jag misstänker att jag ska lägga till %path%, men ghorde nog fel och vet inte hur jag ska hitta filen som regostrerar path för att redigera och testa så att jag hittar rätt pathangivelse Är det npgon som gjort det här? filen ligger i c:\asp\aspsmartupload.dll |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116 |
Du måste lägga filen på en plats där systemet har tillgång till den.
T.ex: c:\windows\system32
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Tack! Det gjorde nog susen (tror jag)
![]() Får ett annat fel: The file : 'C:\webb1\AS\bilder\4704456.gif' is not allowed to be uploaded (Error 1010) beror det på systemet (Win) eller har det med skriptet att göra? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
ehh.. *pinsamt* tydligen testade jag en variant som heter restricted upload... Med "vanlig" upload fungerar det fint. Får läsa på lite...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-03-10
Lösningar: 17 |
Vi gör alla misstig nån gång
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Hej Medialabs! Ödets ironi vill dessutom att både du och jag (mest jag) dessutom har skrivfel i våra inlägg!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|