Om du köpte Ericsson-aktier för 100000 svenska kronor för c:a två år sedan så är de värda 4600kr idag.
Om du istället tyckte att teleoperatöresaktier var en bättre investering och köpte Song Networks aktier för 100 000kr har du idag 791 kronor kvar.
Om du var klok för två år sedan gick till bolaget och köpte Åbro orginal Starköl för 100 000krono, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får du 6741kronor.
Frågan är om det är därför grabbarna på torget kallas A-laget?
- Roger S
*avskrivet från en artikel jag fick på Företagsbeskattnings lektionen*
Ah, en gammal vits, postad vid upprepade tillfällen i Cafét, men nu kryddad med lite ihop- och särskrivningar och allmänna stavfel - kan det bli bättre? :birp
Att sökfunktionen ska vara så svår att hitta... :OO ;)
Nu har jag sett det här skämtet på fyra forum (fem gånger här på wF), fått det i 20-talet mail, hört det berättas av kompisar, hört det på radio, hört det på TV... :l
Web-Tor. Varför är du förvånad? Jag förstår inte din reaktion. Du, precis som många andra som jobbar med denna mediaform, borde väl veta att "thats the way the story goes", så att säga.
Givetvis kommer allt runt för en andra, tredje eller t.o.m. fjärde runda. Så är det. ;)