![]() |
|
|
|||||||
| Javascript Här diskuteras det som rör Javascript, AJAX, DOM & DHTML. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-06-07
Lösningar: 0 |
Array och lager
Hej!
Jag har ett litet problem som jag inte kan lösa.. Jag har en nyhetssida i asp som loopar ut en lista över alla nyheter.. Under varje nyhet finns en läs mer ruta. Här kommer problemet. Jag vill slippa ladda om sidan för att visa varje nyhet, därför loopar jag ut alla nyheter till en array i javascript för att kunna visa dom i ett lager med resp nyhet i. I länk taggen skickar jag med vilket idnyheten har så att jag får rätt post ur arrayen... men jag vet inte hur jag ska ta emot detta och samtidigt visa lagret (som är gömt innan man klickat på någon länk) ex: javascript: viewitem(5) Jag har gjort en funktion som anropar funktionen för att visa lagret, men jag måste få med mig id:et in i lagret så jag kan skriva ut det, men jag får bara undefined på det.... Puuh.. Någon som har några tips ? Det finns kanske ett bättre sätt att lösa detta på? Tack! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-03-12
Lösningar: 64 |
1. Välkommen till WF!
2. Visa kod! |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Citat:
i headern: Kod:
var Test = new Array( 11 ); Test [ 0 ] = "<table><tr><td>En massa text</td></tr></table>" Test [ 1 ] = "<table><tr><td>fsdsd</td></tr></table>" Länken Kod:
<a href="javascript: viewitem(3);"><b>Läs mer...</b></a>
osv.
<div id="itemlayer" style="position:absolute; width:276px; height:422px; z-index:18; left: 363px; top: 63px; visibility:hidden;">
<script language="JavaScript">
function viewitem(itemid) {
MM_showHideLayers('itemlayer','','show');
document.write(Test[ itemid ]); }
</script>
</div>
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Ingen som vet?
Ingen som har något tips och kan hjälpa mig?
Tack på förhand! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-06-18
Lösningar: 246 |
Du har bara ett lager där nyheten visas va? I så fall definierar du ett "tomt" lager med;
Kod:
<div id="itemlayer" style="position:absolute;width:276px;height:422px;z-index:18;left:363px;top:63px;visibility:hidden;"> </div> Kod:
writeToLayer("itemlayer",test[1]);
showLayer("itemLayer");
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Hej!
Helt perfekt! Tack för hjälpen! Detta var precis vad jag behövde och det fungerar ju helt suveränt! Tack! / Martin |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Förresten!
Funkar det här med layerlib.js i alla webbläsare från 4.x och uppåt? Jag får inte det att funka med Netscape 4.7? / Martin |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|