![]() |
|
|
|||||||
| ASP Diskussioner om Active Server Pages, med relaterade scriptspråk (klassisk asp). |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-07-16
Lösningar: 0 |
SQL Update bekymmer...
Hej
Mina trubbel befinner sig i följande läge: FELMEDDELANDE: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query. /admin/upd_article_succ_all.asp, line 91 SQL:en ser ut så här: SQLUPD = "UPDATE tblUpdate_" & tblccode &" SET fltLinkInternal='" &intlink &"', fltCountryCode='" &ccode &"', fltLanguageCode='" &lcode &"', fltLanguageType='" <ype &"',fltKategori='" &titelkat &"', fltTitel='" &titel &"', fltBrodText='" &brodtxt &"', fltBild1='" &b1 & "', fltBild2='" &b2 & "', fltBild3='" &b3 & "', fltBild4='" &b4 & "', fltBildText1='" &btxt1 & "', fltBildText2='" &btxt2 & "', fltBildText3='" &btxt3 & "', fltBildText4='" &btxt4 & "', fltLink1='" &L1 & "', fltLink2='" &L2 & "', fltLink3='" &L3 & "', fltLinkText1='" &Ltxt1 & "', fltLinkText2='" &Ltxt2 & "', fltLinkText3='" &Ltxt3 &"' WHERE fltartikelnummer =" &Request.QueryString("postid") Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection") db.Open "int_hardoxDSN" db.Execute SQLUPD,,128 Det jobbiga är att det fungerade nyligen. Men så helt plötsligt så ballade det ur!?!?!? Och nu undrar jag givetvis om det är någon som kan ha en aning om vad det kan bero på? Tack för uppmärksamheten mvh /TT
|
|
|
#2 |
|
Moderator
Marsvin Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3146 |
Japp, det vet du också om du söker på exempelvis updateable här på wF...
![]() Mina gissningar: kontot IUSR_xxx saknar rättigheter i mappen databasen ligger i. Mvh,
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-05
Lösningar: 108 |
Har du rättigheter att skriva till databasen (troligtvis för användaren IUSR_DATORNAMN)?
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-07-16
Lösningar: 0 |
Självklart är det så... Det var inte länge sedan jag flyttade databasen och ändrade ODBC kopplingen. Men ACK vad jag glömde bort mapprättigheterna...
Thankz ska ni ha @nders och OveRRide Nu fungerar det strålande...
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|