![]() |
|
|
|||||||
| .NET I detta forum diskuteras ämnen som berör .NET-plattformen, bland annat asp.net. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-28
Lösningar: 0 |
Kompilerings fel
Varje gång jag skall kompilera min kod får jag fram följade fel meddelande.
Method not found: Void System.EventHandler..ctor(System.Object, IntPtr). Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. Exception Details: System.MissingMethodException: Method not found: Void System.EventHandler..ctor(System.Object, IntPtr). Source Error: Line 37: // CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer. Line 38: // Line 39: InitializeComponent(); Line 40: base.OnInit(e); Line 41: } koden fungerar om jag använder script-block, men inte när jag kör code-behinde. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-04
Lösningar: 15 |
Använder du VS.net? Kolla att funktionen InitializeComponent() verkligen finns. Om inte ska den som default se ut så här:
private void InitializeComponent() { this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load); } (Detta initierar upp din pageload tror jag...)
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-28
Lösningar: 0 |
Den metoden finns. men det skiter sig ändå
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-04
Lösningar: 15 |
Har du med alla namespace? Kollat att du har "using system" högst upp på sidan? Hur ser din kod ut?
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|