![]() |
|
|
|||||||
| Sport, Idrott & Hälsa Forumet för dig som är besatt (intresserad?) av sport. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#101 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-05-07
Lösningar: 18 |
Startnummer: 1321
Grupp: 1b ...får ta rygg på Brimba ![]() De ska bli grymt skoj å Kötta lite ![]() Jag har ingen koll alls på hur bra tränad jag är, har nämligen inte sprungit med klocka sen i januari ..."just for fun" som Linus sa
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 109 |
Jag har ingen koll på hur bra tränad jag är, har inte sprungit alls på två veckor.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 130 |
Jag har koll på hur bra tränad jag är, sprungit 3 dar i veckan
![]() Tyvärr har det nog blivit för lite långrundor.
|
|
|
#104 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-29
Lösningar: 37 |
weeee! löpning e kul
Speciellt i Triatholon när man simmat och cyklat lite (tränar 11 pass veckan för tillfället) Syn bara att loppet går i Göteborg
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Medlem
Det är väl inget hinder att loppet går i Göteborg? Jag åker från Östersund dit ner enbart för att eventuellt ta mig runt. Med tanke på att jag lägger ut över tusenlappen i resor så borde jag ha tränat mer.
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Avregistrerad
Registrerad: 2002-08-26
Exakt när är tävlingen?
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem
Göteborgsvarvet är lördagen den 17 maj med start vid Slottskogsvallen (Frölundaborg) klockan 15. Sedan matas de olika startgrupperna iväg under drygt en timme och ungefär samtidigt som sista startgruppen går iväg så går vinnaren i mål inne på Slottskogsvallen.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Moderator
Jaha då var det bara en vecka kvar, dags att börja ta det lite lugnare.
Iof så har denna veckan varit för lugn, skall springa en stafett i morgon på 6,2 km sen får man väl ta ett långpass på Måndag och någon lätt löpning framåt slutet på veckan så är man laddad. Nu är det bara vädret som kan ställa till det, men man får väl hoppas på soligt och det är nog inte helt otroligt, fint väder är på ingående. Citat:
|
|
|
|
#109 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-04-01
Lösningar: 1 |
Jag har nu lyckats utmana far till nästa års Göteborgsvarv... frågan är om jag har muckat eller inte då...
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Medlem
Smurf Registrerad: 2000-11-03
Lösningar: 255 |
Jag var faktiskt ute och tränade på tävlingsbanan idag. Sprang från Slottskogsvallen till Mariaplan (det är ju viktigt att få en bra start).
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Medlem
Det är ju überlyx att kuta banan i förhand. En annan kan ju bara blunda och fantisera.
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Medlem
Dåså! Några ynka dagar kvar och jag känner mig inte i någon vidare form. Hade halsont i helgen och är fortfarande lite förkyld men jag arbetar på att bli helt frisk. Dock, jag hade ju tänkt att kuta några sista gånger men det kan jag ju bara fetglömma tyvärr.
Jag har ganska dåligt samvete för att jag inte har tränat mer och lär nog vara överglad om jag hamnar under 2h.
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Medlem
Visst drar det ihop sig!
Just nu oroar jag mig mest för vilka kläder jag ska ha. ![]() Långbyxor eller kortbyxor? Mössa och vantar? T-shirt eller regnjacka? |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Moderator
Prognosen säjer väl fortfarande 14 grader och mulet. Blir det så kommer jag nog att ha löparbyxor och keps
Blir det regn så kommer nog jackan på också, men det får vi inte hoppas men det svalkar iaf.
|
|
|
#115 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | ||
|
Moderator
Citat:
Spring fortare![]()
|
|
|
|
#117 | |||
|
Medlem
Citat:
Jag har råkat på en förkylning så helt plötsligt är min medverkan inte ens säker. Jag siktar såklart på att ställa upp men jag kan inte lova något längre. Typiskt, har inte varit sjuk (mer än småförkylningar) under hela våren och så åker man på en rejäl förkylning nu. Man blir så förbaskat irriterad. Hur det än blir så är jag i Göteborgt på lördag men jag ger mig inte; jag gör allt för att friskna till! |
|||
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-06
Lösningar: 1026 |
Citat:
Jag har inte heller sprungit alls mycket, speciellt inte det senaste, men min fot gör ont och benen känns jättesega. Hur som helst skall jag ge mig ut idag och hoppas att benen skall lätta ![]() Citat:
Glöm inte att äta och dricka ordentligt nu före loppet! Det är viktigare än man tror
|
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Avregistrerad
Hur långt ska det löpas? 1 mil?
Ät mellan 1-2h innan så ska ni nog inte få kramp. Drick gärna direkt innan, men endast vatten (eller någon form av energidryck) och i små mängder. Ett tips är att hålla något i handen som man klämmer på hårt under hela loppet. T.ex. Nyckelknippa eller en fin sten. Det gör så att risken för kramp minskar.. Lycka till grabbs! |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Medlem
2,1 mil ungefär (ett halvt maraton) är det som skall springas.
Tack! |
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Avregistrerad
Citat:
![]() Några ytterligare tips nu när jag hörde hur långt ni ska springa:[list=a][*]Var realistisk Sänk ambitionsnivån något. Är du ovan att springa, bör du glömma allt om att springa mataron efter några månaders träning. Tänk på att det kan ta flera år att vänja kroppen vid att springa. Lyssna på kroppens signaler. Smärta är ett tecken på att något är fel, så ta en paus om du är skadad.[*]Tänk positivt även om du är lite öm i benen i början (det är i princip alla när de börjar springa). Tänk på hur nyttig och bra löpningen är för ditt utseende och välbefinnande.[*]Bra skor Valet av skor är oerhört viktigt, eftersom en stor del av alla skador beror på dåliga skor. Många löpare springer snett på fötterna. Därför är det väldigt viktigt att du köper skor som passar just dina fötter. Prova skorna tillsammans med en expedit som kan hjälpa dig. Om det finns möjlighet så bör du testspringa skorna i butiken.[*]Håll Håll är något som drabbar många löpare och det orsakas av två saker: du har ätit för kort tid före träningen eller så andas du felaktigt. Det är viktigt att andas rytmiskt och att andas ut kraftigt[/list=a] |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Medlem
Jag står fortfarande i valet och kvalet mellan långa eller korta byxor och långa eller korta ärmar.
![]() Jag har än så länge inte sprungit en meter i korta byxor och ärmar så det känns lurigt att börja experimentera på lördag...
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Moderator
Är det 15 grader eller mer så är det inga problem med kortbyxor och kortarmat. Fundera på att springa i löparlinne om det blir över 15 grader.
Det går inte fortare med kortbyxor men det är absolut mycket skönare.
|
|
|
#124 |
|
Medlem
På väderprognosen visades en stor sol och mellan 15-20 grader... Jaja för tre dagar sedan lovade de regn. Det bästa är att vänta tills på Lördag.
![]() Men kortbyxor blir det garanterat
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Medlem
Jag var precis borta och hämtade nummerlappen m.m.
Det börjar dra ihop sig. ![]() Favoriterna i GöteborgsVarvet - konstigt? Ingen från wF finns med
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|